Ana içeriğe atla

5.1.6 Çevrimiçiyken Zorbalıklarla Baş Etme Etkinliği

Çevrimiçiyken Zorbalıklarla Baş Etme Etkinliği


SÜRE: 40 dk.
KAZANIMLAR

5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir.
5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.
Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde
durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir.

ANAHTAR KELİMELER
Dijital Zorbalık, Dijital Yurttaşlık

MATERYALLER
Kâğıt ve kalem (grup sayısı kadar)

HAZIRLIK
Etkinlikte her grup için ayrı bir içerik/ürün kurgulanmıştır. Sınıf içi uygulamada, yönergede yer aldığı
gibi tüm etkinlikleri uygulayabilir ya da seçtiğiniz tek bir etkinliği tüm gruplar için gerçekleştirebilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilere, daha önceki derslerde ‘Dijital Zorbalık’ kavramı ile ilgili paylaştığınız bilgileri ve izlediğiniz
videoyu kısaca hatırlatın. Aşağıdaki soruları sorun ve etkinliğe giriş yapın.
•• Dijital yurttaşlık ne demekti? Neler hatırlıyorsunuz?
•• Daha iyi bir dijital yurttaş olmak için, hangi kurallara uymamız gerekirdi?
•• Bu kurallara uymazsak ne olur?
•• Dijital zorbalık konusunda ne biliyorsunuz?
Öğrencilere yapacağınız etkinlik ile ilgili bilgi verin.
Şimdi sizlerle 5 kişilik gruplar oluşturacağız. Her gruba bir görev vereceğim. Gruplar, verdiğim yönergeler doğrultusunda 20 dakika çalışacaklar. Daha sonra ise ürünlerini sunmak üzere her gruptan
1 kişi tahtaya gelecek ve bize çalışmalarından bahsedecek.

1. Görev: Yaratıcı Slogan Etkinliği
Öğrencilerden “Dijital zorba olmamak için, uyulması gereken kurallar”ı kısa, esprili, eğlenceli ve çarpıcı hâle getirecek, sloganlar ve cümleler bulmalarını isteyin.
Gruplardan, buldukları sloganları aşağıdaki sorular doğrultusunda düzenlemelerini isteyin.
•• Sloganınızın amacı ne?
•• Kimler için hazırladınız?
•• Sloganınız nerelerde yer alacak? (Televizyon, sokak panoları, reklam tabelaları, okullar, İnternet vb.)
•• Sizce, bu sloganı duyduklarında insanların tepkisi nasıl olacak? Neler hissetmelerini ya da neler
düşünmelerini isterdiniz?
Slogan, düşüncelerinizi ya da vermek istediğiniz mesajları, insanların kolay hatırlayıp tekrar edebileceği şekilde, kısa, çarpıcı ve farklı sözler ile ifade etmemizi sağlar. Sloganlar, önemli iletişim araçlarıdır. Bize, akılda kalıcı önemli mesajlar verirler. Peki, iyi bir slogan nasıl olur? İyi bir slogan orijinaldir. Çünkü sıradan sloganlar, hemen unutulur.
Eğlencelidir, insanlarda heyecan uyandırır. Kısa ve söylemesi kolaydır. Vermek istediğiniz mesajı, insanlar anlar ve arkadaşları arasında da sevdikleri sloganları kullanmak ister. Aklınıza gelen sloganlar neler? Sizce, neden bu sloganlar aklınızda kaldı? Şimdi sizler de insanların akıllarında kalacak sloganlar için düşünmeye başlayın.

2. Görev: Hikâye Yazma Etkinliği
Grup üyeleriyle çalışmaya başlamadan önce, aşağıdaki bilgileri ve soruları paylaşın ve üzerinde
düşünmeleri için öğrencilere zaman verin.
Şimdi sizden dijital yurttaşlık kurallarına uymayan bir çocuğun başından geçenleri anlatan bir hikâye yazmanızı istiyorum. Bu hikâyeyi yazarken aşağıdaki soruları da dikkate alınız;
•• Hikâyenin adı ne?
•• Hikâye nerede geçiyor?
•• Hikâyenin kahramanları/kişileri kimler?
•• Hikâyede geçen kahramanlarının özellikleri neler?
•• Bu hikâye kimler için yazıldı? Okuyanlar, bu hikâyeden ne öğrenebilirler?

3.Görev: Gazete/Televizyon Haberi Etkinliği
Grup üyeleriyle çalışmaya başlamadan önce, aşağıdaki bilgileri paylaşın ve üzerinde düşünmeleri için
öğrencilere zaman verin.
‘Geçtiğimiz aylarda, İstanbul’da, 13-17 yaş arası 13.500 gencin katıldığı bir araştırma yapıldı. Bu
araştırmada çıkan bazı sonuçlar şu şekilde:
•• Her 4 öğrenciden 3’ü her gün İnternet’e giriyor.
•• Öğrencilerin %30’u parolalarında doğum tarihlerini kullanmakta bir sakınca görmüyor.
Bu araştırmayı konu alan bir haber yapacaksınız. Haberinizi gazete haberi ya da televizyonda yayınlanacak bir haber olarak düşünebilirsiniz. Haberinizde, İnternet kullanım oranları yüksek olan gençlere parola güvenliği konusunda neler söylersiniz?’
Öğrencilerden, yazacakları haberi aşağıdaki sorular doğrultusunda düzenlemelerini isteyin.
•• Haberin başlığı ne olacak?
•• Haber nerede yayınlanacak? Kaç kişiye ulaşacak?
•• Haber nasıl bir etki yaratacak?
•• Haberi izleyen öğretmenler, aileler ve gençler ne düşünecek?
İlk 20 dakikadan sonra grupların sunumlarını sırası ile yapmalarını sağlayın ve her gruba çalışmaları için teşekkür edin.

Benzer Konular:

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Osmanlı Fethi Programı İçin Davetiye Örnekleri

 Osmanlı Fethi için düzenlenecek program için davetiye örnekleri aşağıdaki linktedir. Dosya türü psd'dir. Photoshop programı ile düzenleme yapabilirsiniz. Davetiyenin PSD halini İndirmek için TIKLAYINIZ Davetiye -2 'nin PSD halini İndirmek için  TIKLAYINIZ Benzer Konular: Diğer Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım. Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız. 1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım. 2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım. 3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım. 4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım 5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım 6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım. 7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım. 8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım . 9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım. 10. Onaylama veya yazı yazark...

6.2.9 D MERHABA DÜNYA

SÜRE: 35 DK KAZANIMLAR 6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir. 6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. ANAHTAR KELİMELER Scratch, Programlama HAZIRLIK Proje adımlarını etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla öğrencilere gösteriniz. Bilgisayar dersliğinde iseniz öğrenciler uygulamayı kendi bilgisayarlarında yapabilirler. Sınıfta iseniz öğrencilerin, öğretmen bilgisayarı aracılığıyla programı deneyimlemelerini sağlayınız. UYGULAMA Aşağıdaki adımları anlatarak öğrencilerle Merhaba Dünya projesini eş zamanlı olarak uygulayın İlk olarak kedimizi hareket ettirerek başlayalım. ‘10 adım git’ bloğunu sürükleyerek programlama alanına getirelim. Bloğun üzerine çift tıklayın. Kedi ileriye gidecek. Birkaç kez deneyebilirisiniz. Görünüm grubundan ‘Hello de 2 saniye’ bloğunu ilk bloğumuzun altına ekleyelim. Hello ya...