Ana içeriğe atla

5.1.4 İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği

İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği


SÜRE : 15 dk.
KAZANIMLAR

5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın
önemini açıklar.
         "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır."

ANAHTAR KELİMELER
Etik, Bilişim Etiği, Etik Kurallar

MATERYALLER
Uzun bir kablo ya da ip yumağı

HAZIRLIK
Etkinlik mümkünse geniş bir alanda uygulanmalıdır.

UYGULAMA
1. Öğrencilerden çember olmalarını isteyin.
2. Uzun bir kablo/ip yumağının bir ucunu elinizde tutarak çemberdeki öğrencilerden birine doğru atın.
3. Kabloyu/ip yumağını atmadan önce İnternet’i hangi amaçla kullandığınızı söyleyin (İnternet’te
video izliyorum. İnternet’ten ödevimi yapıyorum. İnternet’te sohbet ediyorum. İnternet’e fotoğraf
yüklüyorum vb.). Kabloyu/ip yumağını alan kişi de aynı biçimde İnternet’i hangi amaçla kullandığını
söyleyerek kabloyu/ip yumağını çemberdeki bir başka öğrenciye gönderir.
4. Kablo, tüm öğrenciler arasında dolaştıktan sonra ortaya bir kablo/ip ağı çıkar. Ortaya çıkan bu ağın
“İnternet etiği kullanma ağı” olduğunu söyleyin. Bu ağın bazen çok gevşediğini bazen de çok
gerildiğini uygulayarak gösterin.
5. Ardından öğrencilere “İnternet’i kullanırken hangi etik davranışları gösterelim ki bu etik
internet ağı çok gerilmesin ya da gevşemesin?” sorusunu sorun.
6. Bu kez son öğrenciden başlayarak kablo/ip yumağını geriye doğru sararak ilk öğrenciye doğru ilerleyin.
Kabloyu/ip yumağını saran ve arkadaşına iletecek öğrenci İnternet’te nasıl davranılması gerektiğiyle
ilgili fikrini söylesin.

Benzer Konular:

5.1.4 Etik Değerler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...