Ana içeriğe atla

5.1.4 Duyduk Duymadık Demeyin Etkinliği

Duyduk Duymadık Demeyin Etkinliği


SÜRE: 20 dk.
KAZANIMLAR

5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde
etik ilkelere uymanın önemini açıklar.
            "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım
süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır."
5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duyar.

ANAHTAR KELİMELER
Etik, Etik Olmayan Davranışlar, İnternet Etiği, Bilişim Etiği, Kamu Spotu

Grup Çalışması ve Drama İle etkinlik yapılacak.

UYGULAMA
1. Bir önceki etkinlikteki ikililerden birleşerek dört kişilik gruplar oluşturmalarını isteyin.
2. Okuldaki öğrencilerin İnternet kullanmalarıyla ilgili okul yönetimine velilerden ve öğrencilerden
pek çok şikâyet geldiğini söyleyin ve öğrencilerden İnternet’in bilinçli bir biçimde kullanılmasıyla ve
İnternet kullanım sürecinde nelere dikkat edilmesi gerektiğiyle ilgili bir kamu spotu oluşturmalarını
isteyin.
3. Öğrencilere kamu spotunun ne olduğu ve hangi amaçlarla kullanıldığı konusunda bilgi verin.
Hazırlayacakları kamu spotları, aynı zamanda bir sonraki hafta sonu yapılacak okul aile birliği genel
kurulunda velilere izletilecektir. Gruplar kamu spotu hazırlarken dijital ortamda etik olmayan davranış örneklerinden faydalanabilirler.
4. Gruplara hazırlanmaları için yeterli süre verin. Süre sonunda kamu spotlarını izleyin ve üzerine bir
süre konuşun.

Kamu spotu:
Toplumu ilgilendiren ve yayınlanmasında kamu yararı bulunan, insanların bilinçlenmesine yönelik
olarak hazırlanan reklamlara, kısa filmlere denir.

Benzer Konular:

5.1.4 Etik Değerler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Osmanlı Fethi Programı İçin Davetiye Örnekleri

 Osmanlı Fethi için düzenlenecek program için davetiye örnekleri aşağıdaki linktedir. Dosya türü psd'dir. Photoshop programı ile düzenleme yapabilirsiniz. Davetiyenin PSD halini İndirmek için TIKLAYINIZ Davetiye -2 'nin PSD halini İndirmek için  TIKLAYINIZ Benzer Konular: Diğer Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım. Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız. 1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım. 2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım. 3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım. 4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım 5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım 6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım. 7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım. 8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım . 9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım. 10. Onaylama veya yazı yazark...

6.2.9 D MERHABA DÜNYA

SÜRE: 35 DK KAZANIMLAR 6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir. 6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. ANAHTAR KELİMELER Scratch, Programlama HAZIRLIK Proje adımlarını etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla öğrencilere gösteriniz. Bilgisayar dersliğinde iseniz öğrenciler uygulamayı kendi bilgisayarlarında yapabilirler. Sınıfta iseniz öğrencilerin, öğretmen bilgisayarı aracılığıyla programı deneyimlemelerini sağlayınız. UYGULAMA Aşağıdaki adımları anlatarak öğrencilerle Merhaba Dünya projesini eş zamanlı olarak uygulayın İlk olarak kedimizi hareket ettirerek başlayalım. ‘10 adım git’ bloğunu sürükleyerek programlama alanına getirelim. Bloğun üzerine çift tıklayın. Kedi ileriye gidecek. Birkaç kez deneyebilirisiniz. Görünüm grubundan ‘Hello de 2 saniye’ bloğunu ilk bloğumuzun altına ekleyelim. Hello ya...