Ana içeriğe atla

5.1.1 C Çalışma - KULLANSAM MI KULLANMASAM MI ETKİNLİĞİ


KULLANSAM MI KULLANMASAM MI ETKİNLİĞİ


KULLANSAM MI KULLANMASAM MI?

HAZIRLIK
Dersin bu bölümünde kullansam mı kullanmasam mı etkinliği yapacağız. Derse gelmeden önce üzerinde televizyon, masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar, tablet, cep telefonu, İnternet gibi bir bilişim teknolojisi yazan kâğıtlar hazırlayın.


UYGULAMA
Öğrencilere A, B, C olmak üzere üçerli gruplara ayrılmalarını söyleyin.
Her gruba üzerinde bilişim teknolojisi yazan kâğıtlardan birini verin (televizyon, masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar, tablet, cep telefonu, İnternet, vb.).
A’lar 10 yaşında beşinci sınıfa giden bir çocuktur ve günlük yaşamında pek çok alanda bilişim teknolojilerini kullanmaktadır. O gün okuldan eve gelir ve bir bilişim teknolojisini kullanmak ister.

B’lerin amacı A’ların o bilişim teknolojisini kullanmasını engellemektir. (olumsuz özelliklerini söyleyerek),

C’lerin amacı ise kullanmasını sağlamaktır (olumlu özelliklerini söyleyerek).

Gruplara hazırlanmaları için yeterli süre verin ve sonrasında sınıfta canlandırma yapmalarını isteyin.

Etkinlik sonunda öğrencilerle birlikte aşağıdaki soruların yanıtlarını arayın:

• Bu etkinliği yapmamızın nedeni ne olabilir?
• Arkadaşlarınız hangi bilişim teknolojisi araçlarını gösterdiler bizlere?
• Bu bilişim teknolojisi araçlarının olumlu yanları nelerdir?
• Bu bilişim teknolojisi araçlarının olumsuz yanları nelerdir?
• Bu araçları olumlu ya da olumsuz biçiminde sınıflamamızın nedeni ne olabilir?

Etkinliğin sonunda bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlardaki katkıları üzerinde konuşun. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığını ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceğini de ifade edin.

Benzer Konular:


5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Osmanlı Fethi Programı İçin Davetiye Örnekleri

 Osmanlı Fethi için düzenlenecek program için davetiye örnekleri aşağıdaki linktedir. Dosya türü psd'dir. Photoshop programı ile düzenleme yapabilirsiniz. Davetiyenin PSD halini İndirmek için TIKLAYINIZ Davetiye -2 'nin PSD halini İndirmek için  TIKLAYINIZ Benzer Konular: Diğer Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım. Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız. 1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım. 2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım. 3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım. 4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım 5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım 6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım. 7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım. 8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım . 9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım. 10. Onaylama veya yazı yazark...

6.2.9 D MERHABA DÜNYA

SÜRE: 35 DK KAZANIMLAR 6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir. 6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. ANAHTAR KELİMELER Scratch, Programlama HAZIRLIK Proje adımlarını etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla öğrencilere gösteriniz. Bilgisayar dersliğinde iseniz öğrenciler uygulamayı kendi bilgisayarlarında yapabilirler. Sınıfta iseniz öğrencilerin, öğretmen bilgisayarı aracılığıyla programı deneyimlemelerini sağlayınız. UYGULAMA Aşağıdaki adımları anlatarak öğrencilerle Merhaba Dünya projesini eş zamanlı olarak uygulayın İlk olarak kedimizi hareket ettirerek başlayalım. ‘10 adım git’ bloğunu sürükleyerek programlama alanına getirelim. Bloğun üzerine çift tıklayın. Kedi ileriye gidecek. Birkaç kez deneyebilirisiniz. Görünüm grubundan ‘Hello de 2 saniye’ bloğunu ilk bloğumuzun altına ekleyelim. Hello ya...