Ana içeriğe atla

Mblock İle Akıllı Sabunluk

Mblock İle Akıllı Sabunluk

Bu uygulamamızda HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü ve Servo Motor  Kullanarak bir akıllı sabunluk uygulaması yapacağız.

 Malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3- 2 adet Servo Motor Sg 90
4-1 adet HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü
5-Jumper Kablolar

Malzemelerine ihtiyacımız var.
Servo motorların ortadaki kırmızı kablo Ardunio Uno'da bulunan 5V ucuna, kahverengi kabloyu GND ucuna, Turuncu kabloyu ise dijital pinlere bağlıyoruz. HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü 4 adet bacak var. VCC yazan bacağı kablo ile 5V'a bağlıyoruz. Trigger yazan bacağı 9 nolu, Echo yazan bacağı ise 8 nolu dijital  pine, GND yazan bacağı ise GND ucuna bağladım.  Devre şeması aşağıda yer almaktadır.

Kod Kısmı:

Mblock İle Akıllı Sabunluk


Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına mesafeyi bize göstermesi için veri menüsünden Mesafe adlı bir değişken oluşturuyoruz. Veri menüsünden bu kodu ekliyoruz. Bu kodun iç kısmına ise mesafe sensöründeki dijital pinlere bağladığımız ve bu değerleri alacak olacak Ultrasonik ve tetik pinindeki değerleri okuyacak kodu alıp mesafe değişkeninin içine atıyoruz. Böylece sensörün ölçtüğü değerlere mesafe sensörüne atamış oluyoruz. Bu değeri yazdırmak için seri porta merhaba yaz kodunun içine mesafe değişkenini atıyarak ekranda sensörün ölçtüğü değeri görmüş oluruz. Bunun için tabi binary değil harf halini seçmemiz lazım. Sonra karşılaştırma yapacağız eğer ise kodu ile. Ölçülen mesafe 20 den küçük ise servo motorun açısını 180 yapacak diğer servo motorun açısı 90 derece olacak(servo motorun bacakları yanlara doğru açılacak sabunluğun kapağı aşağıya doğru açılacak). Servo motorları 10 ve 7 nolu dijital pine bağlamıştık. 1 saniye sonra 90  ve 0 derece yapacak açısını.(servo motorların bacakları yukarı doğru kalkacak ipler yukarı doğru çıkarken sabunluğun kapağıda yukarı doğru kalkacak). Bu, her 0.1 bir saniye beklenip tekrarlanacak.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.

Not: servo motorları sabunluğun her iki tarafına çift taraflı bant ile yapıştırdım sabunluğa yerleştirme şeklinden dolayı benim servo motorum bu açılarda olduğunda ucuna bağladığım çubuğu şekli ve yönü değişerek ucundaki ipi çekiyor ve bırakıyor. Sizin sabunluğa servo motorun yerleştirme şeklinize göre bu açılar değişiklik gösterecektir. Sabunluğa servo motoru yerleştirdikten sonra sadece servo motoru çalıştırarak hangi açılar olursa sizin istediğiniz yönde dönecek bunu belirleyin sonra yukardaki kod kısmında değişiklik yaparsınız

Programın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ



Benzer Konular: 

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

  1. sürekli döngüde kalıyor
    motorlar acılıp kapanıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam, maalesef HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü ile çalışmak bazen çok zor oluyor. Sürekli açılıp kapanıyorsa motorlar mesafe sensöründen kaynaklanıyor diye düşünüyorum. isterseniz sürekli tekrarla kodunun içerisindeki 0.1 saniyeyi yükseltebilirsiniz. Deneme yaparken Mesafe sensörü tavana veya duvara dönük şekilde de deneyebilirsiniz. Ayrıca, seri porttan kontrol edin mesafe sensörünüz düzgün bir ölçüm yapıyor mu diye?

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...