Ana içeriğe atla

6.2.7 B HAYDİ MANDALA ÇİZELİM

6.2.7 B HAYDİ MANDALA ÇİZELİM


SÜRE: 20 DK.

KAZANIMLAR
6.5.1.9. Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.

ANAHTAR KELİMELER
Grup Çalışması, Problem Çözme, Genelleme

MATERYALLER
6.2.7.B1 - Mandala Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Etkinlik öncesinde Mandala çalışma kâğıdı her öğrenciye bir tane olacak şekilde dağıtılır.

UYGULAMA
Öğrencilere aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliğe başlayın;
Mandala kavramını daha önce duyan var mı?
Mandala kökeni çok eski zamana dayanan bir çizim ve boyama tekniğidir. Mandala doğu dillerinde ‘enerjiyi tutan kap’ anlamına gelmektedir. Bizim kültürümüzde ise mandala örneklerine dantel desenlerinde ve çini boyama sanatında rastlayabiliriz.

Mandala çizimi daire şeklinde yapılır. Bir dairenin merkezinden başlayarak kullanmak istediğiniz çeşitli şekilleri simetrik ve uyumlu olarak, tekrarlı bir biçimde çizerek mandala desenleri oluşturabilirsiniz.

Öğrencilere çalışma kâğıdını dağıtınız ve daha sonra şu açıklamayı yapınız;

Elinizdeki mandala deseni, mandalanın yalnızca bir bölümü. Sizden bu mandalayı bir bütün oluşturacak şekilde tamamlamanızı istiyorum. Etkinlik sonunda deseni tamamladıktan sonra mandalanızı dilediğinizce renklendirebilirsiniz. Desenleri çizmeden önce dikkatle inceleyin. Desenlerdeki örüntüyü, simetriyi ve uyumu keşfedin. Sonrasında çiziminize başlayabilirsiniz.

Konuyla ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz

6.2.7 B HAYDİ MANDALA ÇİZELİM ÇALIŞMA KAĞIDI İNDİR

Benzer Konular:

6.2.7 Benzer Sorun Benzer Çözüm Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod