SÜRE: 15 DK.
KAZANIMLAR
6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama
MATERYALLER
6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı
HAZIRLIK
6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İlk örnek sınıfla birlikte yapılacağı için örneği yansıtmak üzere projeksiyon veya etkileşimli tahta gibi teknik donanımları hazırlayınız.
UYGULAMA
Çoğalttığınız 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız.
Hatalı olarak hazırlanan akış şemalarından bir tanesini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilerle paylaşınız.
Sınıfla birlikte seçtiğiniz akış şemasının senaryosundan yararlanarak akış şemasında yer alan hatayı tespit ediniz. Hatanın giderilebilmesi için gerekli değişikliği yine sınıfla birlikte gerçekleştiriniz.
Seçtiğiniz örnek algoritmaların düzeltilmesinin ardından öğrencilere diğer algoritmalardaki hataları
tespit ederek tespit ettikleri hataları gidermelerini isteyiniz. Burada yazdığımız cümlelerin sözel kodlar olduğunun bilgisini öğrencilerle paylaşınız. Hataları gidermek için 10 dakika süre veriniz. Sürenin sonunda gönüllü öğrencilerden paylaşımlarını alınız.
Konuyla ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
6.2.6 B FARKI FARK EDELİM ÇALIŞMA KAĞIDINI İNDİR
DOĞRU YANITLAR
Doğru Algoritma 1:
1) Başla.
2) Bugün günlerden ne?
3) Pazartesi, çarşamba veya cuma mı?
4) Evet ise 6. adıma git.
5) Hayır ise 8. adıma git.
6) Antrenman çantanı yanına almak için saat
07.00’de hatırlatma kur.
7) Antrenman çantanı al.
8) Okula git.
9) Bitir.
Doğru Algoritma 2:
1) Başla.
2) Kullanıcı ağırlığını ağırlık değişkenine ata.
3) Ağırlık 30’dan küçük ise 8. adıma git.
4) Kat değişkenine, basılan kat numarasını ata.
5) Kat değeri 4’ten büyük ise 7. adıma git.
6) Kat değerine atanan kata çık ve 9. adıma git.
7) 5. kata çık ve 9. adıma git.
8) “Tek başınıza asansöre binemezsiniz” yaz.
9) Bitir.
Doğru Algoritma 3:
1) Başla.
2) Yaş değerini oku.
3) Yaş 12’den küçük ise 13. adıma git.
4) Yaş 15’den büyük ise 12. adıma git.
5) Veli cep telefonu iste.
6) Sayaç değişkenine 0 ata.
7) Sayaç değerini 1 arttır.
8) Sayaç değeri 3’ten büyük ise 13. adıma git.
9) Kısa mesaj gönder.
10) Kısa mesaj ile gönderilen onay kodunu oku.
11) Kod yanlış ise 7. adıma git.
12) Dosya indirme işlemini yap ve 14. adıma git.
13) “İndirme işlemi kullanımınıza
açılamamaktadır” yaz.
14) Bitir.
6.2.6 B FARKI FARK EDELİM ÇALIŞMA KAĞIDINI İNDİR
DOĞRU YANITLAR
Doğru Algoritma 1:
1) Başla.
2) Bugün günlerden ne?
3) Pazartesi, çarşamba veya cuma mı?
4) Evet ise 6. adıma git.
5) Hayır ise 8. adıma git.
6) Antrenman çantanı yanına almak için saat
07.00’de hatırlatma kur.
7) Antrenman çantanı al.
8) Okula git.
9) Bitir.
Doğru Algoritma 2:
1) Başla.
2) Kullanıcı ağırlığını ağırlık değişkenine ata.
3) Ağırlık 30’dan küçük ise 8. adıma git.
4) Kat değişkenine, basılan kat numarasını ata.
5) Kat değeri 4’ten büyük ise 7. adıma git.
6) Kat değerine atanan kata çık ve 9. adıma git.
7) 5. kata çık ve 9. adıma git.
8) “Tek başınıza asansöre binemezsiniz” yaz.
9) Bitir.
Doğru Algoritma 3:
1) Başla.
2) Yaş değerini oku.
3) Yaş 12’den küçük ise 13. adıma git.
4) Yaş 15’den büyük ise 12. adıma git.
5) Veli cep telefonu iste.
6) Sayaç değişkenine 0 ata.
7) Sayaç değerini 1 arttır.
8) Sayaç değeri 3’ten büyük ise 13. adıma git.
9) Kısa mesaj gönder.
10) Kısa mesaj ile gönderilen onay kodunu oku.
11) Kod yanlış ise 7. adıma git.
12) Dosya indirme işlemini yap ve 14. adıma git.
13) “İndirme işlemi kullanımınıza
açılamamaktadır” yaz.
14) Bitir.
Benzer Konular:
6.2.6 Ayıkla Pirincin Taşına Konusuna Geri Dönebilmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder