Ana içeriğe atla

6.2.6 B FARKI FARK EDELİM

6.2.6 B FARKI FARK EDELİM

SÜRE: 15 DK.

KAZANIMLAR
6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.

ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama

MATERYALLER
6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İlk örnek sınıfla birlikte yapılacağı için örneği yansıtmak üzere projeksiyon veya etkileşimli tahta gibi teknik donanımları hazırlayınız.

UYGULAMA
Çoğalttığınız 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız.
Hatalı olarak hazırlanan akış şemalarından bir tanesini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilerle paylaşınız.
Sınıfla birlikte seçtiğiniz akış şemasının senaryosundan yararlanarak akış şemasında yer alan hatayı tespit ediniz. Hatanın giderilebilmesi için gerekli değişikliği yine sınıfla birlikte gerçekleştiriniz.
Seçtiğiniz örnek algoritmaların düzeltilmesinin ardından öğrencilere diğer algoritmalardaki hataları
tespit ederek tespit ettikleri hataları gidermelerini isteyiniz. Burada yazdığımız cümlelerin sözel kodlar olduğunun bilgisini öğrencilerle paylaşınız. Hataları gidermek için 10 dakika süre veriniz. Sürenin sonunda gönüllü öğrencilerden paylaşımlarını alınız.

Konuyla ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

6.2.6 B FARKI FARK EDELİM ÇALIŞMA KAĞIDINI İNDİR

DOĞRU YANITLAR

Doğru Algoritma 1:
1) Başla.
2) Bugün günlerden ne?
3) Pazartesi, çarşamba veya cuma mı?
4) Evet ise 6. adıma git.
5) Hayır ise 8. adıma git.
6) Antrenman çantanı yanına almak için saat
07.00’de hatırlatma kur.
7) Antrenman çantanı al.
8) Okula git.
9) Bitir.

Doğru Algoritma 2:
1) Başla.
2) Kullanıcı ağırlığını ağırlık değişkenine ata.
3) Ağırlık 30’dan küçük ise 8. adıma git.
4) Kat değişkenine, basılan kat numarasını ata.
5) Kat değeri 4’ten büyük ise 7. adıma git.
6) Kat değerine atanan kata çık ve 9. adıma git.
7) 5. kata çık ve 9. adıma git.
8) “Tek başınıza asansöre binemezsiniz” yaz.
9) Bitir.

Doğru Algoritma 3:
1) Başla.
2) Yaş değerini oku.
3) Yaş 12’den küçük ise 13. adıma git.
4) Yaş 15’den büyük ise 12. adıma git.
5) Veli cep telefonu iste.
6) Sayaç değişkenine 0 ata.
7) Sayaç değerini 1 arttır.
8) Sayaç değeri 3’ten büyük ise 13. adıma git.
9) Kısa mesaj gönder.
10) Kısa mesaj ile gönderilen onay kodunu oku.
11) Kod yanlış ise 7. adıma git.
12) Dosya indirme işlemini yap ve 14. adıma git.
13) “İndirme işlemi kullanımınıza
açılamamaktadır” yaz.
14) Bitir.

Benzer Konular:

6.2.6 Ayıkla Pirincin Taşına Konusuna Geri Dönebilmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...