Ana içeriğe atla

6.2.7 D SAYILARIN ŞİFRESİ



6.2.7 D SAYILARIN ŞİFRESİ

SÜRE: 20 DK.

KAZANIMLAR
6.5.1.9. Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Problem, Benzer durumlar, Genelleme

HAZIRLIK
Bir önceki etkinlikte görsel üzerinde yapılan genelleme çalışması, tahtaya yazılan bir sayı dizisinde
yapılacaktır.

UYGULAMA
Az önce görsel şekilde genelleme yaptık. Aynı genellemelerin sayı dizisi oluştururken de yapılabileceğini öğrencilerinize söyledikten sonra etkinliği uygulayınız.

Önce tahtaya aşağıdaki kalıp cümleyi yazınız.

“ İlk/Önceki sayının ………… katının ………… fazlası/eksiği.”

Daha sonra aşağıdaki açıklamayı yapınız ve örnek uygulamayı öğrencilerle paylaşınız.

Bu gördüğünüz cümle bir sayı örüntüsü oluşturmak üzere hazırlanmış bir kural cümlesidir. Ben şimdi
bu kural cümlesini kullanarak çeşitli sayılar elde edeceğim. Ama sayılarımı oluşturmadan önce başlangıç sayısına ve kuralına karar vermeliyim.
 Başlangıç sayım 2, kuralım da “ İlk/Önceki sayının …3… katının …2… eksiği.”olsun. Bu durumda sayı dizim ilk beş sayısı şu şekilde olacaktır:

2 (2x3-2) 4 (4x3-2) 10 (10x3-2) 28 (28x3-2) 82

Size kuralımı vermeden sadece sayı dizimin ilk beş sayısını verseydim

2 4 10 28 82 kuralı bulabilir miydiniz?

Haydi deneyelim.

Sınıfı üçerli gruplara ayırınız. Her grubun kendisine rakip bir grup seçmesini söyleyiniz. Daha sonra
aşağıdaki açıklamayı yapınız:

Grup arkadaşlarınızla birlikte öncelikle ilk sayınızı belirleyeceksiniz. Daha sonra yukarıdaki kural cümlesini bir kâğıda yazarak noktalı yerlere gelmesini istediğiniz sayılara karar verecek ve kendi kurallarınızı oluşturacaksınız.

Unutmayın bu işlemi yaparken cümlenin sonunda yer alan, eksiği veya fazlası kelimelerinden sadece birini seçerek işlem yapmanız gerekmektedir.

Birinci sayının yanına, bu kural cümlesini kullanarak dört sayı daha oluşturacak ve oluşturduğuz bu sayıları bir kâğıda yazacaksınız. Bu işlemi tamamlamak için 5 dakika bir zamanınız olacak. Süre sonunda tüm gruplar aynı anda 5 sayının yazılı olduğu kâğıdı rakip gruba verecek. Rakip grubun görevi şifreyi çözmek ve 6. sayıyı bulmaktır. Rakibinizi zorlamak istiyorsanız başlangıç için ilginç bir sayı seçebilirsiniz. Ancak çok büyük sayıları seçmek işlem olarak rakibi fazla zorlayabilir. Bu aşama için 5 dakikanız olacak. Bu süre zarfında rakip gruplardan şifreyi ilk çözen kazanır.

Etkinlik sonunda kuralı bulunamayan sayı dizilerinin kuralını da siz bulabilir, oluşturulan kurallarda
veya sayılarda yanlışlık var ise bu yanlışları düzeltebilirsiniz.

Benzer Konular:

6.2.7 Benzer Sorun Benzer Çözüm Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...