Ana içeriğe atla

5.2.7 A AKIŞ ŞEMALARI

5.2.7 A AKIŞ ŞEMALARI

SÜRE:20 DK.

KAZANIMLAR
5.5.1.14. Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.

ANAHTAR KELİMELER
Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı

MATERYALLER
5.2.7.A1 - Sabah Rutini Akış Şeması Görseli
5.2.7.A2 - Kek Tarifi Akış Şeması Görseli
5.2.7.A3 - Akış Şeması Sunumu

HAZIRLIK
Dersten önce akış şeması sunumu, sabah rutini ve kek tarifi görsellerini yansıtmak üzere hazırlayın.
İsterseniz kek tarifi görselinin büyükçe bir çıktısını alıp akış şemalarını hatırlatmak üzere sınıfa
asabilirsiniz.

UYGULAMA
1. Çocuklara algoritmaların adım adım yazılmış talimatlar olduğunu hatırlatın, ve bu yazılı talimatları daha kolay takip etmek için akış şemaları kullanıldığından bahsedin.

2. Öncelikle sabah rutini akış şeması görselini kullanarak bir algoritmanın akış şeması şeklinde nasıl göründüğünü gösterin. Sabah rutini doğrusal bir akış içerdiğinden çok karmaşık değil daha sonra kek tarifi akış şemasını gösterin.

3. Bu şemayı daha iyi anlamak için önce akış şemasının özelliklerini tanımanız gerektiğini anlatın ve akış şeması sunumunu yapın.

4. Sunum bittiğinde kek tarifi görseline daha detaylı olarak bakın.

Sabah Rutini Akış Şeması Görseli 

Kek Tarifi Akış Şeması Görseli

Akış Şeması Sembolleri ve Anlamları

Çıkarma İşlemi Akış Şeması

Benzer Konular:

5.2.7 Akışı Değiştiriyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod