Ana içeriğe atla

6.2.9 C SCRATCH’İ DENİYORUM


6.2.9 C SCRATCH’İ DENİYORUM

SÜRE: 15 DK.


KAZANIMLAR
6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir.

ANAHTAR KELİMELER
Scratch, Kodlama

MATERYALLER
Scratch Programı

HAZIRLIK
Ders öncesinde Scratch 2 indirmek için https://scratch.mit.edu/download/scratch2 veya scratch 3 için https://scratch.mit.edu/download adresinden Scratch’i bilgisayar veya etkileşimli tahtaya
indirebilirsiniz.

UYGULAMA
Bilgisayar dersliğindeyseniz:
Eğer bilgisayar dersliğindeyseniz öğrencilerin Scratch 2 indirmek için https://scratch.mit.edu/download/scratch2 veya scratch 3 için https://scratch.mit.edu/download adresinden ‘Scratch’i
Bilgisayarına İndir’ bölümünden programı indirmelerini isteyin. Ardından programı açarak
incelemeleri için öğrencilere zaman tanıyın. Öğrencilerin birlikte çalışmalarına ve birbirlerine soru
sormalarına izin verin.

10 dakikanın sonunda öğrencilerin düşüncelerini alın;

Neler keşfettiniz?
Neyi bilmek istersiniz?

Ardından şu soruları sorun:

İçinizden kuklanın ses çıkarmasını sağlayabilen var mı?
Arka planı değiştirmeyi başaran var mı?
Kod blokları konusunda yardım bulmayı başaran var mı?

Sınıfta, etkileşimli tahta ile çalışıyorsanız;

http://scratch.eba.gov.tr/ adresinden ‘Scratch’i Bilgisayarına İndir’ kısmından programı indirerek giriş
yapmalarını sağlayın.

Öğrencilerden gönüllü olanların tahtaya gelerek denemeler yapmasına izin verin.

Birkaç öğrencinin deneme yapmasını sağladıktan sonra aşağıdaki soruları sorun:

Kedinin ses çıkarmasını sağlayabilecek biri var mı?
Arka planı değiştirebilecek biri var m?
Kod blokları konusunda yardım bulabilir miyiz?

Etkinlik sonunda öğrencilere Scratch ile ilgili neler keşfettiklerini ve neleri bilmek istediklerini sorun.

Benzer Konular:

6.2.9 Scratch ile Tanışıyoum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod