SÜRE: 35 DK
KAZANIMLAR
6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir.
6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
ANAHTAR KELİMELER
Scratch, Programlama
HAZIRLIK
Proje adımlarını etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla öğrencilere gösteriniz. Bilgisayar
dersliğinde iseniz öğrenciler uygulamayı kendi bilgisayarlarında yapabilirler. Sınıfta iseniz öğrencilerin,
öğretmen bilgisayarı aracılığıyla programı deneyimlemelerini sağlayınız.
UYGULAMA
Aşağıdaki adımları anlatarak öğrencilerle Merhaba Dünya projesini eş zamanlı olarak uygulayın
İlk olarak kedimizi hareket ettirerek başlayalım. ‘10 adım git’ bloğunu sürükleyerek programlama
alanına getirelim. Bloğun üzerine çift tıklayın. Kedi ileriye gidecek. Birkaç kez deneyebilirisiniz.
Görünüm grubundan ‘Hello de 2 saniye’ bloğunu ilk bloğumuzun altına ekleyelim. Hello yazısına
tıklayarak onu ‘Merhaba Dünya’ şeklinde değiştirelim.
Şimdi bloklarımıza çift tıkladığımızda kedimiz önce 10 adım gidecek sonra Merhaba Dünya diyecektir.
Kedimizin hareketine üst kısımda yer alan yeşil bayrağa tıkladığımızda başlaması için olaylar grubundan “tıklanınca” bloğunu alalım ve bloklarımızın üzerine yerleştirelim.
Ayrıca adım sayısını ve konuşma süresini ilgili blokların sayı kısımlarını değiştirerek düzenleyebiliriz. Adım at bloğundaki sayıyı 30 yaptığımızda artık kedimiz bir öncekine göre 3 kat fazla adım atacaktır.
Kedimizin yaptığı hareketleri sürekli tekrarlamasını istiyorsak kontrol grubunda yer alan sürekli
tekrarla bloğunu, tekrarlanmasını istediğimiz bloğa ekleyebiliriz.
Benzer Konular:
6.2.9 Scratch ile Tanışıyoum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)
Yorumlar
Yorum Gönder