Ana içeriğe atla

6.2.11 C KENDİ ANİMASYONUMUZU OLUŞTURALIM


6.2.11 C KENDİ ANİMASYONUMUZU OLUŞTURALIM

SÜRE: 35 DK.


KAZANIMLAR
6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre
geliştirerek düzenler.
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

ANAHTAR KELİMELER
Animasyon

HAZIRLIK
Sınıf ortamındaysanız öğrencileri dört kişilik gruplara ayırınız. Scratch programını açarak, beraber
çalışmalarını sağlayınız.

UYGULAMA
Bilgisayar dersliğindeyseniz, öğrencilerden bir karakterin kılıklarını değiştirerek hareket etmesini
sağladıkları bir animasyon yapmalarını isteyiniz. Önce tasarım günlüklerine fikirlerini aktararak
başlamaları için teşvik edebilirsiniz.

20 dakika sonra öğrencilerin, yaptıkları projeleri birbirlerine göstermelerini ve geri bildirim grupları
üzerinden projelerini tartışmalarını sağlayınız. Aldıkları geri bildirimleri projelerine uygulamaları için
fırsat veriniz.

Sınıfta projeksiyon veya etkileşimli tahta ile çalışıyorsanız, öğrencileri üç veya dört kişilik gruplara
ayırınız. Çocuklardan bir karakterin kılıklarını değiştirerek hareket etmesini sağladıkları bir animasyon
tasarlamalarını isteyiniz. Önce tasarım günlüklerine fikirlerini aktararak başlamaları için teşvik
ediniz. Daha sonra animasyonları için bir akış şeması hazırlamalarını ve kullanacakları kod bloklarını
belirlemelerini isteyiniz. Zamanınız kalırsa bir grubun projesini birlikte tahtada deneyiniz.

Benzer Konular:

6.2.11 Haydi Canlanalım Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı

Sene sonunda idareye teslim edilen yazılı kağıtlarının teslim tutanağı ekte yer almaktadır. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllczFSeXJuSl9HaVU/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Sene Sonu Ders Kesim Raporu

Sene sonlarında idareye teslim edilen sene sonu ders kesim raporunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllUzBEZFhvWFZBZTA/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ