Ana içeriğe atla

5.2.18 B ACABA BAŞKA BİR YOL VAR MI?


5.2.18 B ACABA BAŞKA BİR YOL VAR MI?

SÜRE: 60 DK.

KAZANIMLAR
5.5.2.10. Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hataları
ayıklar.

ANAHTAR KELİMELER
Blockly oyunlar, blok tabanlı programlama

MATERYALLER
5.2.12.D1 - “Blockly Bulmaca Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
5.2.14.D1 - “Blockly Kuş Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
5.2.15.C1 - “Blockly Kaplumbağa Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı

HAZIRLIK
Derse girmeden önce Blockly Oyunlar sayfası üzerinde oyunların farklı çözümleri üzerinde alıştırmalar
yapılabilir.

UYGULAMA
Bu etkinlikte öğrencilerden, “Blockly Oyunlar” sayfasında yer alan
- Labirent
- Kuş
- Kaplumbağa
- Film
bölümlerinde çözümü yapılan seviyeleri tekrar çözmeleri için 10’ar dakika süre verilir.
Öğrenciler etkinliğe başlamadan önce aşağıdaki yönergeler paylaşılır;
• Her bir bölüm için ayrılan süre 10 dakikadır.
• Çözümü yaparken bir önceki çözümde neleri eksik yaptığınızı hatırlayınız.
• Bir problemin birden fazla çözüm yolu olduğunu hatırlayınız. Siz de çözümleri yaparken renk,
boyut, blokların dizilişi gibi faktörleri değiştirerek programın bu çözümleri kabul edip etmeyeceğini
inceleyebilirsiniz.
• Hazırsanız başlıyoruz.
Her bir oyun için öğrencilere ayrılan süre (10 dk.) bitiminde ortalama 5 dakikada ‘“Blockly Oyun
çözümleri” pdf dokümanı yardımıyla özet yapılarak diğer oyuna geçilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod