Ana içeriğe atla

5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2


5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2

SÜRE: 25 DK.

KAZANIMLAR
5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

ANAHTAR KELİMELER
Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama

MATERYALLER
Kâğıt, kalem
Blockly Oyunlar - Film oyunu sayfası
5.2.17.B1 - Blockly Oyunlar Film 1-2 Sunumu
5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı

HAZIRLIK
Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Film oyununun 1. ve 2. seviyeleri çözülerek çözüm aşamaları “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı üzerinden incelenebilir.

UYGULAMA
Derse giriş etkinliği olarak öğrencilerden kâğıt ve kalem hazırlamaları istenir ve şu açıklama yapılır.
Şimdi sizinle küçük bir çizim oyunu oynayacağız. Bir sayfaya, bir daire, kalın bir dikdörtgen ve iki ince
dikdörtgen kullanarak ellerini havaya kaldırmış bir insan resmi çizmenizi istiyorum. Bu çizimi yaparken lütfen arkadaşlarınızın çizimlerine bakmayınız.

Çizim için gerekli şekiller tahtaya yazılır ve öğrencilere 2 dk. süre verilir. Daha sonra yapılan çizimleri
tüm sınıf aynı anda havaya kaldırır. Çizimler incelendiğinde birbirinden oldukça farklı çizimlerin ortaya
çıktığı görülecektir.

Ardından Blockly oyunlarda “Film” bölümünün 1.seviyesi tahtada gösterilir. Öğrencilerden tahtada
gördükleri resimle kendi çizdikleri resmi karşılaştırmaları istenir ve şu sorular sorulur:

• Çizdiğiniz resim ile tahta gördüğünüz resimde kullanılan şekiller aynı mı?
• Kullanılan şekiller benzer olmasına rağmen, çizdiğiniz resim ile tahtadaki resim arasında neden
farklılıklar ortaya çıktı?
• Peki bu resmin aynısını çizmeniz için benim size hangi bilgileri vermem gerekirdi?

Öğrencilerden yanıtlar alındıktan sonra şu açıklama yapılır:
“İstenilen şekli bire bir çizebilmek için bize çeşitli matematiksel değerler gereklidir. Örneğin size büyük
dikdörtgenin boyutlarının (en- boy) kaç cm olacağını söyleseydim, muhtemelen birbirine daha benzer
şekiller ortaya çıkacaktı.”

“Blockly Oyunlar içerisinde yer alan “Film” bölümünde, çeşitli geometrik şekilleri, istenildiği biçimde
çizecek daha sonra ise bu şekilleri hareket ettireceğiz.”

Ardından “5.2.17.B - Film Yapıyorum” sunusu “Öğretmen Notu” metinleri ile birlikte öğrencilerle
paylaşılır. Slayt paylaşımı süresince öğrenciler, kendileri deneme yanılma yolu ile çözüme ulaşmaya
çalışacaklardır. Bu nedenle her öğrencinin önündeki bilgisayarda “Blockly Oyunlar Film” bölümünün
açık olması gerekmektedir.

Slayt gösterimi sırasında öğrencilerin programı deneyimlemek için zamana ihtiyacı olacaktır.




Benzer Konular:

 5.2.17 Film Yapıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod