Ana içeriğe atla

5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2


5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2

SÜRE: 25 DK.

KAZANIMLAR
5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

ANAHTAR KELİMELER
Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama

MATERYALLER
Kâğıt, kalem
Blockly Oyunlar - Film oyunu sayfası
5.2.17.B1 - Blockly Oyunlar Film 1-2 Sunumu
5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı

HAZIRLIK
Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Film oyununun 1. ve 2. seviyeleri çözülerek çözüm aşamaları “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı üzerinden incelenebilir.

UYGULAMA
Derse giriş etkinliği olarak öğrencilerden kâğıt ve kalem hazırlamaları istenir ve şu açıklama yapılır.
Şimdi sizinle küçük bir çizim oyunu oynayacağız. Bir sayfaya, bir daire, kalın bir dikdörtgen ve iki ince
dikdörtgen kullanarak ellerini havaya kaldırmış bir insan resmi çizmenizi istiyorum. Bu çizimi yaparken lütfen arkadaşlarınızın çizimlerine bakmayınız.

Çizim için gerekli şekiller tahtaya yazılır ve öğrencilere 2 dk. süre verilir. Daha sonra yapılan çizimleri
tüm sınıf aynı anda havaya kaldırır. Çizimler incelendiğinde birbirinden oldukça farklı çizimlerin ortaya
çıktığı görülecektir.

Ardından Blockly oyunlarda “Film” bölümünün 1.seviyesi tahtada gösterilir. Öğrencilerden tahtada
gördükleri resimle kendi çizdikleri resmi karşılaştırmaları istenir ve şu sorular sorulur:

• Çizdiğiniz resim ile tahta gördüğünüz resimde kullanılan şekiller aynı mı?
• Kullanılan şekiller benzer olmasına rağmen, çizdiğiniz resim ile tahtadaki resim arasında neden
farklılıklar ortaya çıktı?
• Peki bu resmin aynısını çizmeniz için benim size hangi bilgileri vermem gerekirdi?

Öğrencilerden yanıtlar alındıktan sonra şu açıklama yapılır:
“İstenilen şekli bire bir çizebilmek için bize çeşitli matematiksel değerler gereklidir. Örneğin size büyük
dikdörtgenin boyutlarının (en- boy) kaç cm olacağını söyleseydim, muhtemelen birbirine daha benzer
şekiller ortaya çıkacaktı.”

“Blockly Oyunlar içerisinde yer alan “Film” bölümünde, çeşitli geometrik şekilleri, istenildiği biçimde
çizecek daha sonra ise bu şekilleri hareket ettireceğiz.”

Ardından “5.2.17.B - Film Yapıyorum” sunusu “Öğretmen Notu” metinleri ile birlikte öğrencilerle
paylaşılır. Slayt paylaşımı süresince öğrenciler, kendileri deneme yanılma yolu ile çözüme ulaşmaya
çalışacaklardır. Bu nedenle her öğrencinin önündeki bilgisayarda “Blockly Oyunlar Film” bölümünün
açık olması gerekmektedir.

Slayt gösterimi sırasında öğrencilerin programı deneyimlemek için zamana ihtiyacı olacaktır.




Benzer Konular:

 5.2.17 Film Yapıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...