Ana içeriğe atla

6.1.17 B Sesimi DÖnüştür

6.1.17 B Sesimi DÖnüştür
SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.4.2.2. Ses ve video dosyalarını düzenleyebileceği yazılımları kullanır.
Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen ses ve video düzenleme programları tercih edilir.

ANAHTAR KELİMELER
Audacity Programı, Ses Kaydı

MATERYALLER
Audacity Programı

HAZIRLIK
Ders öncesinde Audacity programını ekteki kaynaktan indirerek etkileşimli tahtaya ve öğrenci
bilgisayarlarına kurunuz.

UYGULAMA
Öğrencilere bu derste ücretsiz ve kullanımı oldukça kolay olan Audacity programını kullanacaklarını
söyleyiniz. Audacity ile aşağıdaki işlemlerin kolaylıkla yapılabileceğini açıklayınız:
• Ses kaydetme
• Kayıtlı sesi düzenleme (kesme, yapıştırma, montaj yapma ve sesleri biri birine karıştırma). Kaset ve
kayıtları sayısal kayıtlara ya da CD’lere dönüştürme
• Farklı ses dosyalarını birbirine dönüştürme
• Bir ses kaydının hızını ya da tonunu değiştirme
Programda ses kayıt etmek için gerekli adımları öğrencilerle paylaşınız.
1. Öğrencilerle birlikte programı açınız. Gönüllü bir öğrenciyi etkileşimli tahtanın önüne alınız.
Öğrenciye en sevdiği şarkının bir bölümünü söylemesini bu sırada sesini kayıt edeceğinizi söyleyiniz.
Sınıftaki öğrencilere aynı sesi kendi bilgisayarlarına kayıt edeceklerini söyleyiniz.
2. Kayıt işlemine başlamak için programın sol üst tarafındaki kırmızı kayıt tuşuna basınız. Program ses
kayıt işlemine başlayacaktır. Bu sırada öğrenciye şarkıyı söylemeye başlamasını söyleyiniz.


3. Kaydı durdurmak/sonlandırmak için kare biçimindeki durdur butonuna basınız.


4. Şarkı sona erdiğinde sesi kaydetmek için “Dosya > Dışa Aktar” seçeneğine giriyoruz. Burada ses
dosyamızın kayıt edileceği yeri, ses dosyasının türünü ve adını yazdıktan sonra ses dosyamızı kayıt
ediyoruz.


5. Öğrencilere bu işlemleri kendi bilgisayarlarında uygulamalarını söyleyerek onlara yeterli zamanı
veriniz.
Bir süre sonra öğrencilere ses kaydederken hangi adımların uygulanması gerektiğini sorunuz. Adımları öğrencilerle birlikte tekrar ederek etkinliği sonlandırınız.

Benzer Konular:

6.1.17 Ses ve Video İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod