Ana içeriğe atla

6.1.17 C - 3,2,1 Kayıt

6.1.17 C - 3,2,1 Kayıt
SÜRE: 30 dk.

KAZANIMLAR
6.4.2.2. Ses ve video dosyalarını düzenleyebileceği yazılımları kullanır.
Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen ses ve video düzenleme programları tercih edilir.
6.4.2.3. Ses dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.

ANAHTAR KELİMELER
Audacity, Ses Kaydı, Ses Dosyasını Düzenleme

MATERYALLER
Mikrofon

HAZIRLIK
Ders öncesinde öğrencilerin ses kaydı yapabilmeleri için bilgisayarlara mikrofon takınız. Mikrofon
olmaması durumunda ses kaydını cep telefonuyla yaparak bağlantı kablosuyla bilgisayara aktarabilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilere 4-5 kişilik gruplar olmalarını söyleyiniz. Gruplara bir şarkı belirlemelerini ve bu şarkının
ses kaydını bilgisayarlarında yapmalarını söyleyiniz. Gruplardaki öğrencilere şarkılarını söylerken aynı zamanda farklı araç-gereçlerle ritim tutarak şarkıya eşlik etmelerini söyleyiniz. Öğrencilere, şarkılarını kayıt ettikten sonra bilgisayarda Audacity programı yardımıyla düzenleme (kesme, yapıştırma, ses ekleme gibi) işlemleri yapabileceklerini, şarkının son hâline gelmesi için grup olarak çalışabileceklerini söyleyiniz.

Gruplar ses kayıtlarını ve düzenleme işini bitirdikten sonra her grubun şarkısını taşınabilir bellek
yardımıyla etkileşimli tahtaya yüklemelerini söyleyiniz ve kayıt edilen şarkıları diğer gruplara dinletiniz.Diğer gruplara “Bu şarkı kayıt edilirken hangi işlemler yapılmış olabilir?, Bu kayıtta hangi düzenleme işlemleri yapılmış olabilir?” sorularını sorarak, öğrencilerden yanıtları alınız.

Benzer Konular:

6.1.17 Ses ve Video İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod