Ana içeriğe atla

5.2.1 D - Hanoi Kuleleri Bilmecesi

Hanoi Kuleleri Bilmecesi ve Çözümü

SÜRE: 25 dk.

KAZANIMLAR
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
5.5.1.17. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tespit eder.

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Belirsizlikle Baş Etme Becerisi, Algoritma Oluşturma, Ayrıştırma, Genelleme

ANAHTAR KELİMELER
Problem Çözme Süreci, Problem Çözme Adımları

MATERYALLER
5.2.1.D1 - Hanoi Kuleleri Kuralları Yansıtma
5.2.1.D2 - Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdı
5.2.1.D3 - Hanoi Kuleleri Çözümleri

HAZIRLIK
Bu etkinlikte, bir çok oyuncakçıda bulunabilen ahşap bloklar kullanılabileceğiniz gibi çalışma kâğıdında bulunan görselleri kullanarak ya da bilgisayar bağlantısı olan sınıflarda, İnternet’te
bulunan oyunlardan biri ile de uygulama yapabilirsiniz.

UYGULAMA
1. Öğrencileri gruplara ayırın. Ahşap oyuncak bloklarını ya da Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdını çocuklara dağıtın ve oyunun kurallarını tahtaya yansıtın.
2. Önce 2 halka ile ve sonra 3 halka ile oyunu oynatın öğrencilerden oyunu oynarken yaptıkları hamle sayısını not etmelerini söyleyin.
3. Zamanınız kalırsa ve grubun seviyesi uygunsa 4 halka ile de deneme yapabilirsiniz, ancak 4 halka pek çok 5. sınıf öğrencisi için zorlayıcı olacaktır.

OYUNUN KURALLARI
Hanoi Kuleleri bir Fransız matematikçi Eduard Loucas tarafından geliştirilmiş bir zeka oyunudur ve
çeşitli zorluk dereceleri vardır.
•• Amacımız 1. sütunda gördüğümüz halkaları aynı şekilde 3. sütuna taşımak.
•• Her bir hamlede sadece 1 halkayı taşıyabiliyoruz.
•• Herhangi bir halkanın üzerine kendisinden daha büyük bir halka koyamıyoruz.
•• Hedefimiz mümkün olan en az hamle ile taşıma işlemini tamamlamak.

Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz

Hanoi Kuleleri Kuralları 
Hanoi Kuleleri Oyun Kağıdı
Hanoi Kuleleri Oyununun Çözümü

Benzer Konular:
5.2.1 Bulmaca Buldurmaca Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod