Ana içeriğe atla

Buton İle Tek Led Yakma - Mblock ile Arduino

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce devremizde gerecek malzeme listesi:

1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-1 adet LED
4-2 adet Direnç
5-Jumper Kablolar
6-1 adet buton
Malzemelere ihtiyacımız var.
Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 13 nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Ben iki bacaklı buton kullandım. Eğer 4 bacaklı buton varsa elinizde butonu breadboard'umuzda E-F hizasında bir yere takın. Çünkü, butonun paralel ayakları devrenizin iyi çalışmasını engelleyebilir. Butonun bir ayağına direnç bağlayalım direnç bağladığımız ayağın hizasına jumper kablo ile 8 nolu dijital pine bağladım. Direncin diğer ayağından gnd'ye bir kablo çektim. Butonun boşta kalan diğer ayağından ise arduino kartımızın 5V kısmına bağladım. Devre şeması aşağıda yer almaktadır.
Buton İle Tek Led Yakma - Mblock ile Arduino


Şimdi gelelim kod kısmına;
Buton İle Tek Led Yakma - Mblock ile Arduino

Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına butonumuza basılıp basılmadığını kontrol etmemiz için eğer ise değilse kodunu kullanacağım. Eğer, 8 nolu sayısal pine bağladığımız buton basılı ise 1 değeri gönderir. Bunu işlemler menüsündeki eşittir kodunu alıp, bir tarafına 8 nolu sayılan pinden gelen değeri okuyup alacak diğer tarafa ise 1 yazıyoruz. Eğer bu değerler eşitse 13 nolu sayıyal pine bağladığımız lede 5V vererek yanmasını sağlıyoruz. Basılı değilse 0 değeri geliyor. Böyle eşitlik olmadığı için led'e 0V gelerek sönmesini sağlıyoruz
Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsündenArduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.


Programın kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod