Ana içeriğe atla

6.1.18 A- Windows Movie Maker Öğreniyorum

6.1.18 A- Windows Movie Maker Öğreniyorum
SÜRE: 40 dk.

KAZANIMLAR
6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
6.4.3.5. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır.

ANAHTAR KELİMELER
Video, Video Düzenleme, Windows Movie Maker

MATERYALLER
6.1.18.A1- Kurt Kuzu Ot Animasyonu

HAZIRLIK
Etkileşimli tahtadan Windows Movie Maker programını açınız. 6.1.18.A1- Kurt Kuzu Ot animasyonunu bilgisayarınızda hazırlayınız.

UYGULAMA
Öğrencilere aşağıdaki açıklamayı yaparak derse başlayınız;
Son zamanlarda video paylaşım siteleri oldukça gündemde. EBA’da bulunan ders içerikleri de video formatında.
Ancak çekilen bir videoyu doğrudan paylaşmak yerine ufak düzenlemeler yapmak size bu konuda, daha profesyonel bir görünüm kazandırabilir.
Aslında videolar üzerinde düzenlemeler yapmak göründüğü kadar zor değil. Video düzenleme amacıyla oluşturulmuş çok sayıda program var. Bunlardan biri de pek çok bilgisayarda yüklü bulunan ve ücretsiz olarak da indirilebilen Windows Movie Maker programı. Gelin bu programı yakından tanıyalım, bu program aracılığıyla video düzenlemeleri yapalım.
Daha sonra bilgisayardan Windows Movie Maker programını açınız ve aşağıdaki açıklamaları yaparak devam ediniz.
Öncelikle programın arayüzünü kısaca tanıyalım;
Programı açtığımızda şu şekilde bir ekranla karşılaşıyoruz. Video düzenleme ile ilgili tüm işlemleri bu ekran üzerinde yer alan butonlardan yapacağız.




Ekranın sağ tarafında sayfanın ortasında yer alan ikonun üzerine tıklayarak bilgisayarımızda yüklü olan Kurt Kuzu Ot animasyonunu seçiyoruz. Videonun üzerine tıklayarak Open butonuna basıyoruz.



Videoyu Windows Movie Maker programında açtıktan sonra düzenleme işlemlerine geçebiliriz. Öncelikle videomuzda kesmek istediğimiz bölümler varsa bunu ekranın üst tarafında yer alan ‘düzenle’ kısmından yapacağız.
Düzenle sekmesine tıkladığımızda şöyle bir ekranla karşılaşıyoruz;



İlk önce videonun başlangıcında yer alan 3-4 saniyelik kısımı kesmek istiyorum. Bunun için videoyu oynatarak istediğim yeni başlangıç noktasına kadar geliyorum. Ardından “Başlangıç Noktasını Ayarla” butonuna tıklayarak yeni başlangıç noktasını ayarlıyorum.
Eğer kesmek istediğim bölüm, videonun sonunda ise “Bitiş Noktasını Ayarla” butonunu kullanabilirim. Videonun ortasında yer alan bir bölümü kesmek için ise kırpma aracını kullanıyorum.
Videoda başlangıç kısımına hareketli bir efekt eklemek istediğimizde ise “Animasyonlar” başlığı altında yer alan “Geçişler” den herhangi birini kullanabiliriz. Böylece videomuzun başlangıcı daha ilginç olacaktır.





Şimdi de düzenleme yaptığımız videoya bir başlık ekleyelim. Bunun için “Giriş” kısımda yer alan “Başlık” butonuna tıklıyorum.


Gördüğünüz gibi videonun başına yeni bir kısım eklendi. Burada yer alan yazıyı ve arka plan rengini istediğim gibi düzenleyebiliyorum. Eğer videomun sonuna bir açıklama eklemek istersem bunun için ‘jenerik’ butonunu kullanarak videoda emeği geçen kişilerin isimlerini ekleyebilirim.

Benzer Konular:

6.1.18 Videomu Düzenliyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...