Ana içeriğe atla

6.1.18 A- Windows Movie Maker Öğreniyorum

6.1.18 A- Windows Movie Maker Öğreniyorum
SÜRE: 40 dk.

KAZANIMLAR
6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
6.4.3.5. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır.

ANAHTAR KELİMELER
Video, Video Düzenleme, Windows Movie Maker

MATERYALLER
6.1.18.A1- Kurt Kuzu Ot Animasyonu

HAZIRLIK
Etkileşimli tahtadan Windows Movie Maker programını açınız. 6.1.18.A1- Kurt Kuzu Ot animasyonunu bilgisayarınızda hazırlayınız.

UYGULAMA
Öğrencilere aşağıdaki açıklamayı yaparak derse başlayınız;
Son zamanlarda video paylaşım siteleri oldukça gündemde. EBA’da bulunan ders içerikleri de video formatında.
Ancak çekilen bir videoyu doğrudan paylaşmak yerine ufak düzenlemeler yapmak size bu konuda, daha profesyonel bir görünüm kazandırabilir.
Aslında videolar üzerinde düzenlemeler yapmak göründüğü kadar zor değil. Video düzenleme amacıyla oluşturulmuş çok sayıda program var. Bunlardan biri de pek çok bilgisayarda yüklü bulunan ve ücretsiz olarak da indirilebilen Windows Movie Maker programı. Gelin bu programı yakından tanıyalım, bu program aracılığıyla video düzenlemeleri yapalım.
Daha sonra bilgisayardan Windows Movie Maker programını açınız ve aşağıdaki açıklamaları yaparak devam ediniz.
Öncelikle programın arayüzünü kısaca tanıyalım;
Programı açtığımızda şu şekilde bir ekranla karşılaşıyoruz. Video düzenleme ile ilgili tüm işlemleri bu ekran üzerinde yer alan butonlardan yapacağız.




Ekranın sağ tarafında sayfanın ortasında yer alan ikonun üzerine tıklayarak bilgisayarımızda yüklü olan Kurt Kuzu Ot animasyonunu seçiyoruz. Videonun üzerine tıklayarak Open butonuna basıyoruz.



Videoyu Windows Movie Maker programında açtıktan sonra düzenleme işlemlerine geçebiliriz. Öncelikle videomuzda kesmek istediğimiz bölümler varsa bunu ekranın üst tarafında yer alan ‘düzenle’ kısmından yapacağız.
Düzenle sekmesine tıkladığımızda şöyle bir ekranla karşılaşıyoruz;



İlk önce videonun başlangıcında yer alan 3-4 saniyelik kısımı kesmek istiyorum. Bunun için videoyu oynatarak istediğim yeni başlangıç noktasına kadar geliyorum. Ardından “Başlangıç Noktasını Ayarla” butonuna tıklayarak yeni başlangıç noktasını ayarlıyorum.
Eğer kesmek istediğim bölüm, videonun sonunda ise “Bitiş Noktasını Ayarla” butonunu kullanabilirim. Videonun ortasında yer alan bir bölümü kesmek için ise kırpma aracını kullanıyorum.
Videoda başlangıç kısımına hareketli bir efekt eklemek istediğimizde ise “Animasyonlar” başlığı altında yer alan “Geçişler” den herhangi birini kullanabiliriz. Böylece videomuzun başlangıcı daha ilginç olacaktır.





Şimdi de düzenleme yaptığımız videoya bir başlık ekleyelim. Bunun için “Giriş” kısımda yer alan “Başlık” butonuna tıklıyorum.


Gördüğünüz gibi videonun başına yeni bir kısım eklendi. Burada yer alan yazıyı ve arka plan rengini istediğim gibi düzenleyebiliyorum. Eğer videomun sonuna bir açıklama eklemek istersem bunun için ‘jenerik’ butonunu kullanarak videoda emeği geçen kişilerin isimlerini ekleyebilirim.

Benzer Konular:

6.1.18 Videomu Düzenliyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod