Ana içeriğe atla

6.2.1 D - Bilişim Dedektifi İş Başında

6.2.1 D - Bilişim Dedektifi İş Başında
SÜRE: 30 dk.

KAZANIMLAR
6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.

ANAHTAR KELİMELER
Veri, Bilgi

MATERYALLER
Yok

HAZIRLIK
Ders öncesinde Ülke Veri Tablosu çalışma kâğıdını sınıf mevcudunun yarısı kadar çoğaltınız ve Veri
Tipleri Görseli’ni yansıtmak üzere hazır bulundurunuz.

UYGULAMA
Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Bu etkinlikte bir arkadaşımız “Bilişim Kahramanı” diğeri ise “Bilişim Dedektifi” olacak. Bilişim kahramanı olan arkadaşımız;
- Akıllı şehir sistemi kuran,
- Ulusal veri tabanının güvenliğini sağlayan,
- Robot öğretmenler geliştiren,
- Sağlıklı yaşam uygulamaları geliştiren
ancak kimliğini gizli tutmak isteyen bir kişi. Bilişim dedektifimiz ise bilişim kahramanının kim olduğunu bulmak ve onu ödüllendirmek istiyor.

Oyunu oynamak için ilk önce bilişim dedektifi olacak kişiyi belirliyor ve sınıfın dışına çıkartıyoruz. Daha sonra ise bilişim kahramanımızı belirliyor ve dedektifimizi geri çağırıyoruz.
Dedektifimiz içeri geldiğinde bize sorular soruyor ve kahramanı bulmaya çalışıyor.
Oyunda bilişim dedektifimiz, hizmetlerden yararlanan kişilere sorular sorarken öğretmenin kendisine
söyleyeceği veri tipini kapsayacak türde sorular sormalıdır, farklı türde bir soru soramaz.
Örnek sorular şu şekildedir;
Sayısal Veri Tipi: Kaçıncı sırada oturuyor? Boyu kaç cm?
Kaç kilogram?
Karakter Veri Tipi: İsminin baş harfi nedir? Soyadı hangi
harfle başlıyor?
Karakter Dizisi Veri Tipi: Hangi takımı tutuyor? En
sevdiği arkadaşı kim?
Dışarıdaki dedektif içeri girdiğinde hangi veri tipinde soruları sorabileceğini söyleyiniz. Eğer öğrenci
zorlanıyorsa farklı veri tiplerinde soru sormasına da izin verebilirsiniz. Açıklamalarınızı tamamladıktan sonra dedektif rolünde olan öğrenciyi dışarıya çıkartınız ve oyunu başlatınız. Dilerseniz oyunu heyecanlı hale getirmek için dedektifin soracağı soru sayısını sınırlandırabilirsiniz.
Dedektif kahramanı fark ettiğinde tekrar iki gönüllü belirleyiniz ve oyuna etkinlik süresi boyunca devam ediniz. Oyun sonunda öğrencilerle hangi stratejileri izledikleri hakkında tartışınız.

BenzerKonular:

6.2.1 Haydi Veri Toplamaya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod