Ana içeriğe atla

6.2.1 B Bilgisayarlar Nasıl Çalışıyor?

6.2.1 B Bilgisayarlar Nasıl Çalışıyor?
SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır.

ANAHTAR KELİMELER
Matematik, Bilgisayar Bilimi, Gerçek Yaşamda Matematik

MATERYALLER
6.2.1.B1 - Bilgisayarlar Hangi Dili Konuşurlar? Animasyonu

HAZIRLIK
Videoyu izletmeye başlamadan önce, video içerisinde etkileşim gerektiren bölümleri kontrol ederek,
sınıf içi tartışmaya yönelik ek konu başlıklarının neler olabileceğini düşününüz. Aklınıza gelen ek konu başlıklarını ya da soruları öğrencilerle paylaşarak öğrencilere bilgisayar bilimleri ve matematik arasındaki ilişkiye dair somut örnekler sununuz.

UYGULAMA
Etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla videoyu öğrencilere izletiniz. Öğrencilerden videoyu izlerken dikkatlerini çeken kavramları, sözcükleri defterlerine not etmelerini isteyiniz.
Videoyu izledikten sonra öğrencilerin defterlerine yazmış oldukları kavramları ve sözcükleri diğer öğrencilerle paylaşmalarını söyleyiniz. Bir süre sonra matematik ve bilgisayar bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyacak aşağıdaki soruları sorunuz. Öğrencilerin videoda gördükleri durumla ilgili düşüncelerini paylaşmalarına olanak sağlayınız.
• Az önce bir video izledik. İzlediğimiz videoda neler vardı?
• Videoda en çok dikkatinizi çeken nokta neresiydi?
• Videoyu izledikten sonra bilgisayar bilimleri ve matematik arasında nasıl bir ilişki olduğunu düşündünüz?

Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz

BenzerKonular:

6.2.1 Haydi Veri Toplamaya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod