Ana içeriğe atla

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması
SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

ANAHTAR KELİMELER
Şifreleme, Veri Güvenliği

MATERYALLER
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
“Bilge Kunduz Çalışması” etkinliğinden, bilgiyi şifreleme konusunda öğrencilere örnek olacak bir
çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Öğrencilerinizin seviyesine göre örnek sayısını arttırabilir, soruları
çeşitlendirebilirsiniz. Uygulama öncesi çalışma kâğıdına göz atıp çözümlere bakınız.

UYGULAMA
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz çalışma kâğıdını tahtaya yansıtarak öğrencilerle birlikte soruları yanıtlayınız.

1) Bilge Kunduz Hızlı Bilge Kodu Sorusu
Çalışma kâğıdını dağıtıp soruyu öğrencilere sorunuz. Öğrencilerin anlamadığı yerleri açıklayarak
öğrencilerin yanıtı bulmalarını bekleyiniz.

2) Büyükada Sorusu
Bu soruda, şifreleme mantığını çözmenin kolaylığını ve zorluğunu tartışınız.

3) Öğle Yemeği Sorusu
Şifreleme diskinin kullanım kolaylığını ve zorluğunu tartışınız. Öğrencilerin pratik bir yol bulup bulamadıklarını sorunuz.

Yanıt Anahtarı
Hızlı Bilge Kodu Cevap : D
Büyük Ada Cevap: A
Öğle Yemeği Yanıt: C

Bilge Kunduz Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Geçmiş Yıllardaki Bilge Kunduz Soru ve Cevapları İçin TIKLAYINIZ

Bilge Kunduz Etkinliğine Katılım Aşamaları İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

2023 - 2024 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları

2023 - 2024 5 ve 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları aşağıdaki linktedir 5.Sınıfların Yıllık Planı : (Yeni Müfredata Göre) 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılım Dersi Yıllık Planlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Not: Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Üst Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz 6.Sınıfların Yıllık Planı : (Yeni Müfredata Göre) 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılım Dersi Yıllık Planlarını İndirmek İçin  TIKLAYINIZ Not:  Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın   Sol Üst Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e  basarak dosyayı indirebilirsiniz Benzer Konular: 1.Dönem Bilişim Teknolojileri Zümresi İçin TIKLAYINIZ 2.Dönem Bilişim Teknolojileri Zümresi İçin  TIKLAYINIZ 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Ders Ders Notları İçin TIKLAYINIZ 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Ders Ders Notları İçin  TIKLAYINIZ Scratch Uygulamalar...