Ana içeriğe atla

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması
SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

ANAHTAR KELİMELER
Şifreleme, Veri Güvenliği

MATERYALLER
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
“Bilge Kunduz Çalışması” etkinliğinden, bilgiyi şifreleme konusunda öğrencilere örnek olacak bir
çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Öğrencilerinizin seviyesine göre örnek sayısını arttırabilir, soruları
çeşitlendirebilirsiniz. Uygulama öncesi çalışma kâğıdına göz atıp çözümlere bakınız.

UYGULAMA
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz çalışma kâğıdını tahtaya yansıtarak öğrencilerle birlikte soruları yanıtlayınız.

1) Bilge Kunduz Hızlı Bilge Kodu Sorusu
Çalışma kâğıdını dağıtıp soruyu öğrencilere sorunuz. Öğrencilerin anlamadığı yerleri açıklayarak
öğrencilerin yanıtı bulmalarını bekleyiniz.

2) Büyükada Sorusu
Bu soruda, şifreleme mantığını çözmenin kolaylığını ve zorluğunu tartışınız.

3) Öğle Yemeği Sorusu
Şifreleme diskinin kullanım kolaylığını ve zorluğunu tartışınız. Öğrencilerin pratik bir yol bulup bulamadıklarını sorunuz.

Yanıt Anahtarı
Hızlı Bilge Kodu Cevap : D
Büyük Ada Cevap: A
Öğle Yemeği Yanıt: C

Bilge Kunduz Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Geçmiş Yıllardaki Bilge Kunduz Soru ve Cevapları İçin TIKLAYINIZ

Bilge Kunduz Etkinliğine Katılım Aşamaları İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod