SÜRE: 15 dk.
KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
ANAHTAR KELİMELER
Bilgi Güvenliği, Gizlilik
MATERYALLER
6.1.9.B1 - Gizlilik Bilgilerim Çalışma Kâğıdı
HAZIRLIK
Bu etkinlikte amacımız öğrencilerin hangi bilgilerinin gizli olup olmadığına karar vermeleri ve bu
konuda düşünmeleridir.
Etkinlik süresince öğrencilerin karar vermekte zorlandıkları ilişkileri belirleyip, bunlar hakkında
tartışınız. Önemli olan gizlilik konusunu anlamalarını sağlamaktır. Gizlilik ile güvenlik konusu arasında ilişki kurarak güvenlik açıklarının nasıl oluştuğuna dair fikir sahibi olmalarını sağlayınız.
Bilgi Gizliliğim çalışma kâğıdını sınıfta bulunan öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İmkânınız yoksa veya öğrenci sayısı çok fazla ise, tek bir çalışma kâğıdı üzerinden sınıfça tartışarak da etkinliği uygulayabilirsiniz.
UYGULAMA
Öğrencilere çalışma kâğıdını dağıtınız ve doldurmalarını isteyiniz. Daha sonra çalışma kâğıdında verilen yanıtları tartışınız.
Etkinlik sırasında güvenlik açığı oluşabilecek durumlara örnekler verilebilirsiniz. Kan grubu ya da bazı hastalık bilgilerinin paylaşılması, sorun yaşadığımız zaman müdahale edilebilmesi açısından uygun olabilir mi? gibi sorular sorarak öğrencileri yönlendirebilirsiniz.
Etkinlik sonunda şu soruların yanıtlanması hedeflenmektedir:
• Kişisel olarak hangi bilgilerimiz gizli kalmalıdır?
• Hangi bilgilerimizi kimlerle paylaşabiliriz?
• Hangi bilgileri başkaları ile paylaşmak sorun yaratır?
Bilgi Gizliliğim Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
ANAHTAR KELİMELER
Bilgi Güvenliği, Gizlilik
MATERYALLER
6.1.9.B1 - Gizlilik Bilgilerim Çalışma Kâğıdı
HAZIRLIK
Bu etkinlikte amacımız öğrencilerin hangi bilgilerinin gizli olup olmadığına karar vermeleri ve bu
konuda düşünmeleridir.
Etkinlik süresince öğrencilerin karar vermekte zorlandıkları ilişkileri belirleyip, bunlar hakkında
tartışınız. Önemli olan gizlilik konusunu anlamalarını sağlamaktır. Gizlilik ile güvenlik konusu arasında ilişki kurarak güvenlik açıklarının nasıl oluştuğuna dair fikir sahibi olmalarını sağlayınız.
Bilgi Gizliliğim çalışma kâğıdını sınıfta bulunan öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İmkânınız yoksa veya öğrenci sayısı çok fazla ise, tek bir çalışma kâğıdı üzerinden sınıfça tartışarak da etkinliği uygulayabilirsiniz.
UYGULAMA
Öğrencilere çalışma kâğıdını dağıtınız ve doldurmalarını isteyiniz. Daha sonra çalışma kâğıdında verilen yanıtları tartışınız.
Etkinlik sırasında güvenlik açığı oluşabilecek durumlara örnekler verilebilirsiniz. Kan grubu ya da bazı hastalık bilgilerinin paylaşılması, sorun yaşadığımız zaman müdahale edilebilmesi açısından uygun olabilir mi? gibi sorular sorarak öğrencileri yönlendirebilirsiniz.
Etkinlik sonunda şu soruların yanıtlanması hedeflenmektedir:
• Kişisel olarak hangi bilgilerimiz gizli kalmalıdır?
• Hangi bilgilerimizi kimlerle paylaşabiliriz?
• Hangi bilgileri başkaları ile paylaşmak sorun yaratır?
Bilgi Gizliliğim Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder