Ana içeriğe atla

6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu

6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu


SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.3.1.1. Ağ kurmak için gerekli bileşenleri ve bileşenlerin özelliklerini açıklar.
Donanım ve yazılım bileşenlerine vurgu yapılır.

ANAHTAR KELİMELER
Bilgisayar Ağları, Ağ Bileşenleri, Donanım, Yazılım, Ağ Kartı, Ağ Kablosu

MATERYALLER
6.1.11.A1 - Kulaktan Kulağa Etkinlik Sözcükleri Kâğıdı

HAZIRLIK
Kulaktan Kulağa etkinlik sözlükleri kâğıdını grup sayısı kadar çoğaltınız.

UYGULAMA
Öğrencileri üç gruba ayırınız (sınıftaki öğrenci sayısına göre dört grup da olabilir). Sınıf ortamında
yeterli alan olmaması durumunda öğrencilerin oturdukları sıralarda arka arkaya bir sıra oluşturmalarını da sağlayabilirsiniz. Öğrencilere “Kulaktan Kulağa” oyunu oynayacaklarını ve bu oyunda sessiz olmanın önemli olduğunu söyleyiniz.
Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir:
• Grupların en arkasındaki öğrencilere üzerinde ağ bileşenleriyle ilgili sözcüklerin yazdığı kâğıtlardan biri verilir.
• Öğrenciler ellerindeki kâğıtta bulunan sözcükleri önlerindeki öğrenciye fısıldayarak iletir.
• Sözcük en öndeki öğrenciye ulaştığında ilgili öğrenci sözcüğü tahtaya yazar.
• Sözcüğü ilk ve eksiksiz yazan grup beş puan alır.
• En öndeki öğrenci en arkaya geçer ve oyun son oyuncu kalıncaya kadar aynı biçimde devam eder.
• En çok puanı alan grup oyunu kazanır.
Oyun sonunda öğrencilere “Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” sorusunu
sorunuz ve oyunda geçen sözcüklerin ne işe yaradıklarını bilip bilmediklerini sorarak devam ediniz.
Öğrencilere, oyundaki grupların bir bilgisayar ağını oluşturan birimler olduğunu ve en öndeki öğrencinin ağda bulunan bir yazıcı olduğunu söyleyerek etkinliği sonlandırınız.

Kulaktan Kulağa Etkinlik Sözcükleri Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.11 Bilgisayar Ağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen