Ana içeriğe atla

6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu

6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu


SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.3.1.1. Ağ kurmak için gerekli bileşenleri ve bileşenlerin özelliklerini açıklar.
Donanım ve yazılım bileşenlerine vurgu yapılır.

ANAHTAR KELİMELER
Bilgisayar Ağları, Ağ Bileşenleri, Donanım, Yazılım, Ağ Kartı, Ağ Kablosu

MATERYALLER
6.1.11.A1 - Kulaktan Kulağa Etkinlik Sözcükleri Kâğıdı

HAZIRLIK
Kulaktan Kulağa etkinlik sözlükleri kâğıdını grup sayısı kadar çoğaltınız.

UYGULAMA
Öğrencileri üç gruba ayırınız (sınıftaki öğrenci sayısına göre dört grup da olabilir). Sınıf ortamında
yeterli alan olmaması durumunda öğrencilerin oturdukları sıralarda arka arkaya bir sıra oluşturmalarını da sağlayabilirsiniz. Öğrencilere “Kulaktan Kulağa” oyunu oynayacaklarını ve bu oyunda sessiz olmanın önemli olduğunu söyleyiniz.
Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir:
• Grupların en arkasındaki öğrencilere üzerinde ağ bileşenleriyle ilgili sözcüklerin yazdığı kâğıtlardan biri verilir.
• Öğrenciler ellerindeki kâğıtta bulunan sözcükleri önlerindeki öğrenciye fısıldayarak iletir.
• Sözcük en öndeki öğrenciye ulaştığında ilgili öğrenci sözcüğü tahtaya yazar.
• Sözcüğü ilk ve eksiksiz yazan grup beş puan alır.
• En öndeki öğrenci en arkaya geçer ve oyun son oyuncu kalıncaya kadar aynı biçimde devam eder.
• En çok puanı alan grup oyunu kazanır.
Oyun sonunda öğrencilere “Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” sorusunu
sorunuz ve oyunda geçen sözcüklerin ne işe yaradıklarını bilip bilmediklerini sorarak devam ediniz.
Öğrencilere, oyundaki grupların bir bilgisayar ağını oluşturan birimler olduğunu ve en öndeki öğrencinin ağda bulunan bir yazıcı olduğunu söyleyerek etkinliği sonlandırınız.

Kulaktan Kulağa Etkinlik Sözcükleri Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.11 Bilgisayar Ağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...