Ana içeriğe atla

6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu

6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu


SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.3.1.1. Ağ kurmak için gerekli bileşenleri ve bileşenlerin özelliklerini açıklar.
Donanım ve yazılım bileşenlerine vurgu yapılır.

ANAHTAR KELİMELER
Bilgisayar Ağları, Ağ Bileşenleri, Donanım, Yazılım, Ağ Kartı, Ağ Kablosu

MATERYALLER
6.1.11.A1 - Kulaktan Kulağa Etkinlik Sözcükleri Kâğıdı

HAZIRLIK
Kulaktan Kulağa etkinlik sözlükleri kâğıdını grup sayısı kadar çoğaltınız.

UYGULAMA
Öğrencileri üç gruba ayırınız (sınıftaki öğrenci sayısına göre dört grup da olabilir). Sınıf ortamında
yeterli alan olmaması durumunda öğrencilerin oturdukları sıralarda arka arkaya bir sıra oluşturmalarını da sağlayabilirsiniz. Öğrencilere “Kulaktan Kulağa” oyunu oynayacaklarını ve bu oyunda sessiz olmanın önemli olduğunu söyleyiniz.
Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir:
• Grupların en arkasındaki öğrencilere üzerinde ağ bileşenleriyle ilgili sözcüklerin yazdığı kâğıtlardan biri verilir.
• Öğrenciler ellerindeki kâğıtta bulunan sözcükleri önlerindeki öğrenciye fısıldayarak iletir.
• Sözcük en öndeki öğrenciye ulaştığında ilgili öğrenci sözcüğü tahtaya yazar.
• Sözcüğü ilk ve eksiksiz yazan grup beş puan alır.
• En öndeki öğrenci en arkaya geçer ve oyun son oyuncu kalıncaya kadar aynı biçimde devam eder.
• En çok puanı alan grup oyunu kazanır.
Oyun sonunda öğrencilere “Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” sorusunu
sorunuz ve oyunda geçen sözcüklerin ne işe yaradıklarını bilip bilmediklerini sorarak devam ediniz.
Öğrencilere, oyundaki grupların bir bilgisayar ağını oluşturan birimler olduğunu ve en öndeki öğrencinin ağda bulunan bir yazıcı olduğunu söyleyerek etkinliği sonlandırınız.

Kulaktan Kulağa Etkinlik Sözcükleri Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.11 Bilgisayar Ağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin ...

Sınav Analizi

Okul idaresi tarafından istenen Sınav Analizini indirmek için TIKLAYINIZ Sınav Analizi 25 soruluk sınav içindir. Eğer 20 soruluk sınavınız varsa soruların cevaplarına 4 değilde 5 puan verip, sondaki 5 soruluk kısmı silip kullanabilirsiniz. Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. ANAHTAR KELİMELER Şifreleme, Veri Güvenliği MATERYALLER 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK “Bilge Kunduz Çalışması” etkinliğinden, bilgiyi şifreleme konusunda öğrencilere örnek olacak bir çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Öğrencilerinizin seviyesine göre örnek sayısını arttırabilir, soruları çeşitlendirebilirsiniz. Uygulama öncesi çalışma kâğıdına göz atıp çözümlere bakınız. UYGULAMA 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz çalışma kâğıdını tahtaya yansıtarak öğrencilerle birlikte soruları yanıtlayınız. 1) Bilge Kunduz Hızlı Bilge Kodu Sorusu Çalışma kâğıdını dağıtıp soruyu öğrencilere sorunuz. Öğrencilerin anlamadığı yerleri açıklayarak öğrencilerin yanıtı bulmalarını bekleyiniz. 2) Büyükada Sorusu Bu soruda, şifreleme mantığını çözmenin kolaylığını ve zorluğunu tartışınız. 3) Öğle Yemeği Sorus...