Ana içeriğe atla

6.1.10 B - Zararlı Yazılım Tayfası

6.1.10 B - Zararlı Yazılım Tayfası
SÜRE: 20dk.

KAZANIMLAR
6.2.3.5. Zararlı yazılımları kavrar.
Virüs, spam, truva atı vb. zararlı yazılımlardan bahsedilir.

ANAHTAR KELİMELER
Virüs, Truva Atı, Trojan, Keyloger, Tuş Kaydedici

MATERYALLER
6.1.10.B1 - Zararlı Yazılım Tayfası Afişi

HAZIRLIK
Zararlı yazılım çeşitlerinin bazıları afişte yer almaktadır. Afişte yer almayan, öğrencilerinizin bilmeleri gerektiğini düşündüğünüz zararlı yazılım türleri ile ilgili de bilgi verebilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilerle zararlı yazılımlardan örnekler içeren afişi inceleyiniz. Hangi zararlı yazılımın ne gibi
sorunlar oluşturduğunu ve bu konuyla ilgili gerçek hayat örnekleri vermelerini isteyiniz.

Olası Yanıtlar
Örneğin; tuş kaydeden programlar tüm yazışmalarını takip edebilir, önemli bilgileri ele geçirebilir,
parolalara erişebilirler.
Bir rootkit, uzaktan bilgisayarın video kamerasını kullanabilir, özel hayatın gizliliğine müdahale edebilir, insanları tehdit edecek veriler elde edebilir.

Zararlı Yazılım Tayfası Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

6.1.10 Zararlı Yazılım Tayfası Eşleştirme Etkinliği İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

2023 - 2024 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları

2023 - 2024 5 ve 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları aşağıdaki linktedir 5.Sınıfların Yıllık Planı : (Yeni Müfredata Göre) 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılım Dersi Yıllık Planlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Not: Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Üst Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz 6.Sınıfların Yıllık Planı : (Yeni Müfredata Göre) 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılım Dersi Yıllık Planlarını İndirmek İçin  TIKLAYINIZ Not:  Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın   Sol Üst Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e  basarak dosyayı indirebilirsiniz Benzer Konular: 1.Dönem Bilişim Teknolojileri Zümresi İçin TIKLAYINIZ 2.Dönem Bilişim Teknolojileri Zümresi İçin  TIKLAYINIZ 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Ders Ders Notları İçin TIKLAYINIZ 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Ders Ders Notları İçin  TIKLAYINIZ Scratch Uygulamalar...