Ana içeriğe atla

6.1.9 A - İnternet Meraya Gelirse

6.1.9 A - İnternet Meraya Gelirse
SÜRE: 10dk.

KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini
tartışır.
Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir.

ANAHTAR KELİMELER
EBA, Bilgi Gizliliği, Güvenlik

MATERYALLER
6.1.9.A1 - İnternet Meraya Gelirse EBA Videosu

HAZIRLIK

http://www.eba.gov.tr/video/izle/02587b86d9d0a2931426eb93c545af4d5274b81ed6479
bağlantısındaki videoyu ders öncesinde hazır hâle getiriniz.

veya videoyu driver'dan indirmek İçin TIKLAYINIZ

UYGULAMA
Videoyu izledikten sonra öğrencilere şu soruları sorulabilirsiniz;
• Video ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
• Videodaki kuzular ve kurtlar kimler
olabilir?
• Güvenlik denildiğinde ne anlıyorsunuz?
• Güvenli olmak için günlük hayatta nelere
dikkat ediyorsunuz?
• Gizlilik, güvenliğimizi sağlar mı?
Bu soruların yanıtlarını aldıktan sonra bir sonraki etkinliğe geçiniz.

Benzer Konular:

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod