KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir.
6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
MATERYALLER
6.1.9.A1 - İnternet Meraya Gelirse EBA Videosu
6.1.9.B1 - Bilgi Gizliliğim Çalışma Kâğıdı
6.1.9.C1 - Bilgi Güvenliği Afişi
6.1.9.D1 - Bilgi Güvenliği Sunusu
6.1.9.D2 - Bilgi Güvenliği Kamu Spotu
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı
ÖNERİLEN DERS AKIŞI
A. Bilgi - İnternet Meraya Gelirse (10 dk.)
B. Çalışma - Bilgi Gizliliğim (15 dk.)
C. Bilgi - Gizlilik ve Güvenlik (15 dk.)
D. Bilgi - Bilgi Güvenliği (15 dk.)
E. Çalışma - Bilge Kunduz Çalışması (20 dk.)
F. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.)
UYGULAMA ÖNCESİ NOTLAR
İlk olarak EBA videosu ile gizliliğin nasıl güvenliği sağladığını vurgulayınız. Bu videodan sonra
öğrencilerin hangi bilgileri kimlerle paylaşabileceklerini değerlendirecekleri bilgi gizliliği etkinliği
ile öğrencilerin gizlilik alanlarını belirlemelerine yardımcı olunuz. Bilgileri bekleyen olası tehlikeler
ve bilgileri korumak için alınabilecek önlemlerle ilgili hazırlanan afişi öğrencilerle paylaşınız. Afişe
geçmeden günlük hayattaki verilerin başına gelebilecek aksilikler ve önlemler üzerine sınıfça
düşünebilirsiniz. Gizlilik ve güvenlik konusunda öncelikle gizlilik ve güvenlik kelimelerinin
yeterince anlaşıldığından emin olunuz. Kişisel bilgilerin saklanması, gizlenmesi ve paylaşılması
konularında öğrencilerin bilinçlenmelerini içeren etkinliği yaptırınız.
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir.
6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
MATERYALLER
6.1.9.A1 - İnternet Meraya Gelirse EBA Videosu
6.1.9.B1 - Bilgi Gizliliğim Çalışma Kâğıdı
6.1.9.C1 - Bilgi Güvenliği Afişi
6.1.9.D1 - Bilgi Güvenliği Sunusu
6.1.9.D2 - Bilgi Güvenliği Kamu Spotu
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı
ÖNERİLEN DERS AKIŞI
A. Bilgi - İnternet Meraya Gelirse (10 dk.)
B. Çalışma - Bilgi Gizliliğim (15 dk.)
C. Bilgi - Gizlilik ve Güvenlik (15 dk.)
D. Bilgi - Bilgi Güvenliği (15 dk.)
E. Çalışma - Bilge Kunduz Çalışması (20 dk.)
F. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.)
UYGULAMA ÖNCESİ NOTLAR
İlk olarak EBA videosu ile gizliliğin nasıl güvenliği sağladığını vurgulayınız. Bu videodan sonra
öğrencilerin hangi bilgileri kimlerle paylaşabileceklerini değerlendirecekleri bilgi gizliliği etkinliği
ile öğrencilerin gizlilik alanlarını belirlemelerine yardımcı olunuz. Bilgileri bekleyen olası tehlikeler
ve bilgileri korumak için alınabilecek önlemlerle ilgili hazırlanan afişi öğrencilerle paylaşınız. Afişe
geçmeden günlük hayattaki verilerin başına gelebilecek aksilikler ve önlemler üzerine sınıfça
düşünebilirsiniz. Gizlilik ve güvenlik konusunda öncelikle gizlilik ve güvenlik kelimelerinin
yeterince anlaşıldığından emin olunuz. Kişisel bilgilerin saklanması, gizlenmesi ve paylaşılması
konularında öğrencilerin bilinçlenmelerini içeren etkinliği yaptırınız.
Ünite Sunumu
6.1.9 D- Bilgi Güvenliği İçin TIKLAYINIZÜnite Etkinlikleri
6.1.9 A - İnternet Meraya Gelirse Etkinliği İçin TIKLAYINIZ
6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim İçin TIKLAYINIZ
6.1.9 C - Gizlilik ve Güvenlik İçin TIKLAYINIZ
Ünite Sonu İnteraktif Değerlendirme Testi
6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusu İçin TIKLAYINIZ
6.1.8 Bilgilerimizi Ölçelim Konusu İçin TIKLAYINIZ
5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama Konusu İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder