Ana içeriğe atla

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli
KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir.
6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

MATERYALLER
6.1.9.A1 - İnternet Meraya Gelirse EBA Videosu
6.1.9.B1 - Bilgi Gizliliğim Çalışma Kâğıdı
6.1.9.C1 - Bilgi Güvenliği Afişi
6.1.9.D1 - Bilgi Güvenliği Sunusu
6.1.9.D2 - Bilgi Güvenliği Kamu Spotu
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı

ÖNERİLEN DERS AKIŞI
A. Bilgi - İnternet Meraya Gelirse (10 dk.)
B. Çalışma - Bilgi Gizliliğim (15 dk.)
C. Bilgi - Gizlilik ve Güvenlik (15 dk.)
D. Bilgi - Bilgi Güvenliği (15 dk.)
E. Çalışma - Bilge Kunduz Çalışması (20 dk.)
F. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.)

UYGULAMA ÖNCESİ NOTLAR

İlk olarak EBA videosu ile gizliliğin nasıl güvenliği sağladığını vurgulayınız. Bu videodan sonra
öğrencilerin hangi bilgileri kimlerle paylaşabileceklerini değerlendirecekleri bilgi gizliliği etkinliği
ile öğrencilerin gizlilik alanlarını belirlemelerine yardımcı olunuz. Bilgileri bekleyen olası tehlikeler
ve bilgileri korumak için alınabilecek önlemlerle ilgili hazırlanan afişi öğrencilerle paylaşınız. Afişe
geçmeden günlük hayattaki verilerin başına gelebilecek aksilikler ve önlemler üzerine sınıfça
düşünebilirsiniz. Gizlilik ve güvenlik konusunda öncelikle gizlilik ve güvenlik kelimelerinin
yeterince anlaşıldığından emin olunuz. Kişisel bilgilerin saklanması, gizlenmesi ve paylaşılması
konularında öğrencilerin bilinçlenmelerini içeren etkinliği yaptırınız.

Ünite Sunumu

6.1.9 D- Bilgi Güvenliği İçin TIKLAYINIZ


Ünite Etkinlikleri

6.1.9 A - İnternet Meraya Gelirse Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 E- Bilge Kunduz Çalışması İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi

6.1.9 C - Gizlilik ve Güvenlik İçin TIKLAYINIZ

Ünite Sonu İnteraktif Değerlendirme Testi

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 Bilgi Güvenliği Tablo Doldurma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.8 Bilgilerimizi Ölçelim Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...