Ana içeriğe atla

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli
KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir.
6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

MATERYALLER
6.1.9.A1 - İnternet Meraya Gelirse EBA Videosu
6.1.9.B1 - Bilgi Gizliliğim Çalışma Kâğıdı
6.1.9.C1 - Bilgi Güvenliği Afişi
6.1.9.D1 - Bilgi Güvenliği Sunusu
6.1.9.D2 - Bilgi Güvenliği Kamu Spotu
6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı

ÖNERİLEN DERS AKIŞI
A. Bilgi - İnternet Meraya Gelirse (10 dk.)
B. Çalışma - Bilgi Gizliliğim (15 dk.)
C. Bilgi - Gizlilik ve Güvenlik (15 dk.)
D. Bilgi - Bilgi Güvenliği (15 dk.)
E. Çalışma - Bilge Kunduz Çalışması (20 dk.)
F. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.)

UYGULAMA ÖNCESİ NOTLAR

İlk olarak EBA videosu ile gizliliğin nasıl güvenliği sağladığını vurgulayınız. Bu videodan sonra
öğrencilerin hangi bilgileri kimlerle paylaşabileceklerini değerlendirecekleri bilgi gizliliği etkinliği
ile öğrencilerin gizlilik alanlarını belirlemelerine yardımcı olunuz. Bilgileri bekleyen olası tehlikeler
ve bilgileri korumak için alınabilecek önlemlerle ilgili hazırlanan afişi öğrencilerle paylaşınız. Afişe
geçmeden günlük hayattaki verilerin başına gelebilecek aksilikler ve önlemler üzerine sınıfça
düşünebilirsiniz. Gizlilik ve güvenlik konusunda öncelikle gizlilik ve güvenlik kelimelerinin
yeterince anlaşıldığından emin olunuz. Kişisel bilgilerin saklanması, gizlenmesi ve paylaşılması
konularında öğrencilerin bilinçlenmelerini içeren etkinliği yaptırınız.

Ünite Sunumu

6.1.9 D- Bilgi Güvenliği İçin TIKLAYINIZ


Ünite Etkinlikleri

6.1.9 A - İnternet Meraya Gelirse Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 E- Bilge Kunduz Çalışması İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi

6.1.9 C - Gizlilik ve Güvenlik İçin TIKLAYINIZ

Ünite Sonu İnteraktif Değerlendirme Testi

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 Bilgi Güvenliği Tablo Doldurma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.8 Bilgilerimizi Ölçelim Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod