Ana içeriğe atla

6.2.4 A HAYATIM PROBLEM, ÇÖZÜMÜM ALGORİTMA


6.2.4 A HAYATIM PROBLEM, ÇÖZÜMÜM ALGORİTMA

KAZANIMLAR
6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Günlük Yaşam, Problem Çözümü

MATERYALLER
Yok

HAZIRLIK
Ders öncesinde öğrencilerin günlük yaşamlarında algoritma kullanarak yaptıkları işlemlere ve eylemlere örnekler düşününüz. Bu örnekleri sınıf ortamında öğrencilerle paylaşınız.

UYGULAMA
Öğrencilere bir önceki hafta problem çözme sürecinde algoritmaların nasıl kullanıldığına ilişkin örnekler yapıldığını hatırlatarak aşağıdaki soruları sorunuz.

Peki sizler yaşamınızda hangi işlerinizi algoritma yardımıyla yapıyorsunuz?
Hangi problemleri algoritma ile çözüyorsunuz?
Problem çözümünde algoritma oluşturmak neden bu kadar önemli?

Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra aşağıdaki durumları örnek vererek gerçek yaşam ile algoritma
arasındaki bağı somut olarak açıklayınız;

•• Çay demlemek (Öğrencilere çay demlerken hangi adımları gerçekleştirdiklerini sorunuz ve çay
demlemek amacıyla tahtaya öğrencilerle birlikte basit bir algoritma yazınız.),
•• Yemek pişirmek,
•• Okul bahçesinde uygun bir yer bulup oyun oynamak,
•• Açılmayan bir bilgisayarın sorununu tespit edip açılır hâle getirmek,
•• Proje çalışmasını yapmak.

Bu aşamadan sonra öğrencilere algoritma kullanmanın yaşamımıza ne gibi katkıları olabileceğini
sorunuz. Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra aşağıdaki maddeleri öğrencilerle paylaşınız.
Algoritma kullanarak;

•• Problemleri daha hızlı ve sistematik olarak çözeriz.
•• Problem çözme sürecini takip ederiz ve nerede hata yapıldığını görebiliriz.
•• Tüm olasılıkları gözden geçirebiliriz.
•• Hatalı işlem yapma olasılığımızı azaltırız.
•• Olası hatalarımızı düzeltebiliriz.
•• Çözüme ulaşmak için farklı yolları deneyebiliriz.
•• Problemin çözümü için harcayacağımız süreyi kısaltırız.
Öğrencilere algoritma kullanmanın üstteki maddeler dışında ne gibi yararları olabileceğini sorunuz ve
yanıtları alınız.
Etkinlik sonunda öğrencilere hayatımızın farklı alanlarında algoritma kullandığımızı ve algoritma
oluşturmanın problem çözümünde ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak etkinliği sonlandırınız.

Benzer Konular:

6.2.4 Problem Çözmek Benim İşim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen