Ana içeriğe atla

6.2.4 A HAYATIM PROBLEM, ÇÖZÜMÜM ALGORİTMA


6.2.4 A HAYATIM PROBLEM, ÇÖZÜMÜM ALGORİTMA

KAZANIMLAR
6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Günlük Yaşam, Problem Çözümü

MATERYALLER
Yok

HAZIRLIK
Ders öncesinde öğrencilerin günlük yaşamlarında algoritma kullanarak yaptıkları işlemlere ve eylemlere örnekler düşününüz. Bu örnekleri sınıf ortamında öğrencilerle paylaşınız.

UYGULAMA
Öğrencilere bir önceki hafta problem çözme sürecinde algoritmaların nasıl kullanıldığına ilişkin örnekler yapıldığını hatırlatarak aşağıdaki soruları sorunuz.

Peki sizler yaşamınızda hangi işlerinizi algoritma yardımıyla yapıyorsunuz?
Hangi problemleri algoritma ile çözüyorsunuz?
Problem çözümünde algoritma oluşturmak neden bu kadar önemli?

Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra aşağıdaki durumları örnek vererek gerçek yaşam ile algoritma
arasındaki bağı somut olarak açıklayınız;

•• Çay demlemek (Öğrencilere çay demlerken hangi adımları gerçekleştirdiklerini sorunuz ve çay
demlemek amacıyla tahtaya öğrencilerle birlikte basit bir algoritma yazınız.),
•• Yemek pişirmek,
•• Okul bahçesinde uygun bir yer bulup oyun oynamak,
•• Açılmayan bir bilgisayarın sorununu tespit edip açılır hâle getirmek,
•• Proje çalışmasını yapmak.

Bu aşamadan sonra öğrencilere algoritma kullanmanın yaşamımıza ne gibi katkıları olabileceğini
sorunuz. Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra aşağıdaki maddeleri öğrencilerle paylaşınız.
Algoritma kullanarak;

•• Problemleri daha hızlı ve sistematik olarak çözeriz.
•• Problem çözme sürecini takip ederiz ve nerede hata yapıldığını görebiliriz.
•• Tüm olasılıkları gözden geçirebiliriz.
•• Hatalı işlem yapma olasılığımızı azaltırız.
•• Olası hatalarımızı düzeltebiliriz.
•• Çözüme ulaşmak için farklı yolları deneyebiliriz.
•• Problemin çözümü için harcayacağımız süreyi kısaltırız.
Öğrencilere algoritma kullanmanın üstteki maddeler dışında ne gibi yararları olabileceğini sorunuz ve
yanıtları alınız.
Etkinlik sonunda öğrencilere hayatımızın farklı alanlarında algoritma kullandığımızı ve algoritma
oluşturmanın problem çözümünde ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak etkinliği sonlandırınız.

Benzer Konular:

6.2.4 Problem Çözmek Benim İşim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı

Sene sonunda idareye teslim edilen yazılı kağıtlarının teslim tutanağı ekte yer almaktadır. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllczFSeXJuSl9HaVU/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Sene Sonu Ders Kesim Raporu

Sene sonlarında idareye teslim edilen sene sonu ders kesim raporunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllUzBEZFhvWFZBZTA/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ