Ana içeriğe atla

5.2.2 B Şimdi Ne Yapayım Oyunu

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri Şimdi Ne Yapayım Oyunu
KAZANIMLAR
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Mantıksal Sorgulama, Sistematik Düşünme, Çözümü Değerlendirme

ANAHTAR KELİMELER
Günlük Yaşam Problemleri

MATERYALLER
5.2.2.B1 - Şimdi Ne Yapayım Soruları
Soru sayısı kadar zarf (ya da kese kutu vb.)

HAZIRLIK
5.2.2.B1 - Şimdi Ne Yapayım? sorularını ve sizin yazacağınız soruları kesin ve her biri ayrı bir zarfta duracak şekilde zarfların içine yerleştirin. (Zarf yerine soruların içinde görünmeyeceği şekilde herhangi bir kutu, torba, gazete kâğıdı, kese kâğıdı vb. kullanabilirsiniz. Bunların hiçbiri yoksa kâğıtları katlayıp soruların görünmemesini sağlayarak bu etkinliği yapabilirsiniz.)

OYUNUN ADIMLARI
1. Öğrenciler, her grupta eşit sayıda öğrenci olacak şekilde 2 gruba ayrılır.
2. İlk takımdaki bir oyuncudan bir zarf seçip açması ve zarftaki durumu okuması istenir.
3. Her iki takımdan da 1 dk boyunca düşünerek çeşitli çözümler üretmeye çalışmaları istenir.
4. Önce birinci takımdan, sonra ikinci takımdan ilk çözüm önerisini söylemesi istenir, sonra yine
birinci takım başka bir çözüm önerisi söyler ve ikinci takım başka bir öneri söyler, bu şekilde
tüm çözüm önerileri yüksek sesle söylenene kadar devam edilir.
5. Önerisini söyleyen takımın hanesine 1 puan yazılır.
6. Eğer çözüm önerileri uygulanabilir değilse takım o öneriden puan almaz.
7. Çözüm önerileri bittiğinde karşı takımdan bir oyuncu yeni bir zarf çeker.

Kurallar
•• Zarfı çeken takım başlar. Daha sonra karşı takım zarf çeker.
•• Takımlar “iyi / uygulanabilir” çözümler için puan alırlar. Bu durumda bazı çözümler tartışmalı
olabilir. İstenirse 2-3 öğrenciden oluşan bir grup jüri olarak belirlenir.Jüri tartışmalı durumlarda,
öğretmenin de desteği ile çözümün iyi / uygulanabilir olup olmadığına karar verir.
•• Daha önce önerilen bir çözüm tekrar önerilemez. Hiçbir çözüm önerisi kalmadığında yeni bir
zarfa geçilir.

Örnek:
•• Takım A’nın zarfından “Okuldan eve dönerken servisi kaçırdım.” problemi çıktı.
•• Öğretmen başla dediğinde iki takım da çözüm önerileri hakkında konuşur. Öğretmen tartışmanın bittiği sinyalini verir. (Bitti der ya da el çırpar.)
•• Takım B bir çözüm önerisi sunar. (örn. Öğretmenime haber veririm. ) Öneri kabul edilebilir bir öneri ise 1 puan alır.
•• Takım A başka bir öneri sunar. (örn. Henüz hareket etmemiş başka bir servisten yardım isterim.) Öneri kabul edilebilir bir öneri ise 1 puan alır.
•• Takım A’nın başka çözüm önerisi yoktur ancak takım B ikinci bir öneri daha sunar. (örn. Ailemi ararım.) Böylece bir puan daha alır. (Takım A’nın 1 puanı, Takım B’nin 2 puanı vardır.)
•• Takım B bir zarf alır ve oyun devam eder.

Örnek Problemler:
•• Arkadaşımdan aldığım borcu zamanında geri ödeyemedim.
•• Kütüphaneden aldığım kitabı kaybettim.
•• Yakın bir arkadaşım öğretmene yalan söyledi ve ne yapacağımı bilmiyorum.
•• Hazırladığım projeyi evde unuttum.
•• Teneffüslerde bana kötü davranan çocuk var.
•• Sınav olurken arkamdaki arkadaşım 2. soruya ne yanıt verdiğimi sordu.
•• Öğretmen derste bir sonraki aktiviteyi anlatırken yanındaki arkadaşım konuşmaya başladı ve ne yapacağını duyamadım.
•• Annem beni okuldan almaya gelecekti, uzun süre bekledim ama gelmedi.

Şimdi Ne Yapayım Sorularını İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:
5.2.2 En İyi Çözümü Buldum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Kitaptaki konu bu konu hakkında yapabileceğimiz bir şey yok

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...