KAZANIMLAR
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Mantıksal Sorgulama, Sistematik Düşünme, Çözümü Değerlendirme
ANAHTAR KELİMELER
Günlük Yaşam Problemleri
MATERYALLER
5.2.2.B1 - Şimdi Ne Yapayım Soruları
Soru sayısı kadar zarf (ya da kese kutu vb.)
HAZIRLIK
5.2.2.B1 - Şimdi Ne Yapayım? sorularını ve sizin yazacağınız soruları kesin ve her biri ayrı bir zarfta duracak şekilde zarfların içine yerleştirin. (Zarf yerine soruların içinde görünmeyeceği şekilde herhangi bir kutu, torba, gazete kâğıdı, kese kâğıdı vb. kullanabilirsiniz. Bunların hiçbiri yoksa kâğıtları katlayıp soruların görünmemesini sağlayarak bu etkinliği yapabilirsiniz.)
OYUNUN ADIMLARI
1. Öğrenciler, her grupta eşit sayıda öğrenci olacak şekilde 2 gruba ayrılır.
2. İlk takımdaki bir oyuncudan bir zarf seçip açması ve zarftaki durumu okuması istenir.
3. Her iki takımdan da 1 dk boyunca düşünerek çeşitli çözümler üretmeye çalışmaları istenir.
4. Önce birinci takımdan, sonra ikinci takımdan ilk çözüm önerisini söylemesi istenir, sonra yine
birinci takım başka bir çözüm önerisi söyler ve ikinci takım başka bir öneri söyler, bu şekilde
tüm çözüm önerileri yüksek sesle söylenene kadar devam edilir.
5. Önerisini söyleyen takımın hanesine 1 puan yazılır.
6. Eğer çözüm önerileri uygulanabilir değilse takım o öneriden puan almaz.
7. Çözüm önerileri bittiğinde karşı takımdan bir oyuncu yeni bir zarf çeker.
Kurallar
•• Zarfı çeken takım başlar. Daha sonra karşı takım zarf çeker.
•• Takımlar “iyi / uygulanabilir” çözümler için puan alırlar. Bu durumda bazı çözümler tartışmalı
olabilir. İstenirse 2-3 öğrenciden oluşan bir grup jüri olarak belirlenir.Jüri tartışmalı durumlarda,
öğretmenin de desteği ile çözümün iyi / uygulanabilir olup olmadığına karar verir.
•• Daha önce önerilen bir çözüm tekrar önerilemez. Hiçbir çözüm önerisi kalmadığında yeni bir
zarfa geçilir.
Örnek:
•• Takım A’nın zarfından “Okuldan eve dönerken servisi kaçırdım.” problemi çıktı.
•• Öğretmen başla dediğinde iki takım da çözüm önerileri hakkında konuşur. Öğretmen tartışmanın bittiği sinyalini verir. (Bitti der ya da el çırpar.)
•• Takım B bir çözüm önerisi sunar. (örn. Öğretmenime haber veririm. ) Öneri kabul edilebilir bir öneri ise 1 puan alır.
•• Takım A başka bir öneri sunar. (örn. Henüz hareket etmemiş başka bir servisten yardım isterim.) Öneri kabul edilebilir bir öneri ise 1 puan alır.
•• Takım A’nın başka çözüm önerisi yoktur ancak takım B ikinci bir öneri daha sunar. (örn. Ailemi ararım.) Böylece bir puan daha alır. (Takım A’nın 1 puanı, Takım B’nin 2 puanı vardır.)
•• Takım B bir zarf alır ve oyun devam eder.
Örnek Problemler:
•• Arkadaşımdan aldığım borcu zamanında geri ödeyemedim.
•• Kütüphaneden aldığım kitabı kaybettim.
•• Yakın bir arkadaşım öğretmene yalan söyledi ve ne yapacağımı bilmiyorum.
•• Hazırladığım projeyi evde unuttum.
•• Teneffüslerde bana kötü davranan çocuk var.
•• Sınav olurken arkamdaki arkadaşım 2. soruya ne yanıt verdiğimi sordu.
•• Öğretmen derste bir sonraki aktiviteyi anlatırken yanındaki arkadaşım konuşmaya başladı ve ne yapacağını duyamadım.
•• Annem beni okuldan almaya gelecekti, uzun süre bekledim ama gelmedi.
Şimdi Ne Yapayım Sorularını İçin TIKLAYINIZ
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Mantıksal Sorgulama, Sistematik Düşünme, Çözümü Değerlendirme
ANAHTAR KELİMELER
Günlük Yaşam Problemleri
MATERYALLER
5.2.2.B1 - Şimdi Ne Yapayım Soruları
Soru sayısı kadar zarf (ya da kese kutu vb.)
HAZIRLIK
5.2.2.B1 - Şimdi Ne Yapayım? sorularını ve sizin yazacağınız soruları kesin ve her biri ayrı bir zarfta duracak şekilde zarfların içine yerleştirin. (Zarf yerine soruların içinde görünmeyeceği şekilde herhangi bir kutu, torba, gazete kâğıdı, kese kâğıdı vb. kullanabilirsiniz. Bunların hiçbiri yoksa kâğıtları katlayıp soruların görünmemesini sağlayarak bu etkinliği yapabilirsiniz.)
OYUNUN ADIMLARI
1. Öğrenciler, her grupta eşit sayıda öğrenci olacak şekilde 2 gruba ayrılır.
2. İlk takımdaki bir oyuncudan bir zarf seçip açması ve zarftaki durumu okuması istenir.
3. Her iki takımdan da 1 dk boyunca düşünerek çeşitli çözümler üretmeye çalışmaları istenir.
4. Önce birinci takımdan, sonra ikinci takımdan ilk çözüm önerisini söylemesi istenir, sonra yine
birinci takım başka bir çözüm önerisi söyler ve ikinci takım başka bir öneri söyler, bu şekilde
tüm çözüm önerileri yüksek sesle söylenene kadar devam edilir.
5. Önerisini söyleyen takımın hanesine 1 puan yazılır.
6. Eğer çözüm önerileri uygulanabilir değilse takım o öneriden puan almaz.
7. Çözüm önerileri bittiğinde karşı takımdan bir oyuncu yeni bir zarf çeker.
Kurallar
•• Zarfı çeken takım başlar. Daha sonra karşı takım zarf çeker.
•• Takımlar “iyi / uygulanabilir” çözümler için puan alırlar. Bu durumda bazı çözümler tartışmalı
olabilir. İstenirse 2-3 öğrenciden oluşan bir grup jüri olarak belirlenir.Jüri tartışmalı durumlarda,
öğretmenin de desteği ile çözümün iyi / uygulanabilir olup olmadığına karar verir.
•• Daha önce önerilen bir çözüm tekrar önerilemez. Hiçbir çözüm önerisi kalmadığında yeni bir
zarfa geçilir.
Örnek:
•• Takım A’nın zarfından “Okuldan eve dönerken servisi kaçırdım.” problemi çıktı.
•• Öğretmen başla dediğinde iki takım da çözüm önerileri hakkında konuşur. Öğretmen tartışmanın bittiği sinyalini verir. (Bitti der ya da el çırpar.)
•• Takım B bir çözüm önerisi sunar. (örn. Öğretmenime haber veririm. ) Öneri kabul edilebilir bir öneri ise 1 puan alır.
•• Takım A başka bir öneri sunar. (örn. Henüz hareket etmemiş başka bir servisten yardım isterim.) Öneri kabul edilebilir bir öneri ise 1 puan alır.
•• Takım A’nın başka çözüm önerisi yoktur ancak takım B ikinci bir öneri daha sunar. (örn. Ailemi ararım.) Böylece bir puan daha alır. (Takım A’nın 1 puanı, Takım B’nin 2 puanı vardır.)
•• Takım B bir zarf alır ve oyun devam eder.
Örnek Problemler:
•• Arkadaşımdan aldığım borcu zamanında geri ödeyemedim.
•• Kütüphaneden aldığım kitabı kaybettim.
•• Yakın bir arkadaşım öğretmene yalan söyledi ve ne yapacağımı bilmiyorum.
•• Hazırladığım projeyi evde unuttum.
•• Teneffüslerde bana kötü davranan çocuk var.
•• Sınav olurken arkamdaki arkadaşım 2. soruya ne yanıt verdiğimi sordu.
•• Öğretmen derste bir sonraki aktiviteyi anlatırken yanındaki arkadaşım konuşmaya başladı ve ne yapacağını duyamadım.
•• Annem beni okuldan almaya gelecekti, uzun süre bekledim ama gelmedi.
Şimdi Ne Yapayım Sorularını İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
5.2.2 En İyi Çözümü Buldum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder