KAZANIMLAR
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Algoritmik Düşünme
ANAHTAR KELİMELER
Yönergeleri Takip Etme, İşlem Basamakları
MATERYALLER
Her öğrenci için A4 boyutunda boş kâğıt
UYGULAMA
1. Çocuklara kâğıtları dağıtıp, birlikte kâğıt katlama etkinliği yapacağınızı söyleyin. Ve aşağıdaki yönergeyi verin.
1. Elimizde kâğıt var. Gözlerimiz kapalı!
2. Gözümüzü açmak, konuşmak, soru sormak yasak.
3. Kâğıdı ikiye katlayın. Üst köşeyi yırtın.
4. Tekrar ikiye katlayın. Üst köşeyi yırtın.
5. Tekrar ikiye katlayın. Sağ köşeden bir parça koparın.
6. Tekrar ikiye katlayın ve orta kısmı koparın.
7. Gözlerinizi açın. Kâğıdınızı açın ve havaya kaldırın
2. Herkes aynı yönergeyi aldığı halde sınıfta pek çok farklı sonuç çıkacak, öğrencilere bunun neden
olduğunu sorun. Kâğıtları yan yana, üst üste koyarak karşılaştırın. Aynı olanlar var mı, bakın.
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Algoritmik Düşünme
ANAHTAR KELİMELER
Yönergeleri Takip Etme, İşlem Basamakları
MATERYALLER
Her öğrenci için A4 boyutunda boş kâğıt
UYGULAMA
1. Çocuklara kâğıtları dağıtıp, birlikte kâğıt katlama etkinliği yapacağınızı söyleyin. Ve aşağıdaki yönergeyi verin.
1. Elimizde kâğıt var. Gözlerimiz kapalı!
2. Gözümüzü açmak, konuşmak, soru sormak yasak.
3. Kâğıdı ikiye katlayın. Üst köşeyi yırtın.
4. Tekrar ikiye katlayın. Üst köşeyi yırtın.
5. Tekrar ikiye katlayın. Sağ köşeden bir parça koparın.
6. Tekrar ikiye katlayın ve orta kısmı koparın.
7. Gözlerinizi açın. Kâğıdınızı açın ve havaya kaldırın
2. Herkes aynı yönergeyi aldığı halde sınıfta pek çok farklı sonuç çıkacak, öğrencilere bunun neden
olduğunu sorun. Kâğıtları yan yana, üst üste koyarak karşılaştırın. Aynı olanlar var mı, bakın.
Benzer Konular:
5.2.3 Yönergeleri Takip Et Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder