6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.
6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Hesap Makinesi, Problem, Programlama, Fonksiyon
MATERYALLER
6.2.3.B1 - Çizim Makinesi Görseli
HAZIRLIK
6.2.3.B1 - Çizim Makinesi Görseli’ni sınıfta yansıtmak üzere hazırlayınız.
UYGULAMA
Fonksiyonun ne olduğunu hatırlıyor musunuz? sorusunu sınıfa yönelterek etkinliğe başlayınız. Daha sonra aşağıda yer alan tanımı paylaşınız;
Fonksiyon: Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişken arasındaki ilişkinin matematiksel ifadesidir.
Biliyor musunuz hesap makinesinde de sabitler ve değişkenler yer alır. Sabit ve değişken kavramlarını hatırlıyor musunuz?
Hesap makinesi karmaşık bir problemdir. Sabit olarak tanımladığımız her bir işlem de karmaşık problemimizin alt problemleridir. Mesela standart bir hesap makinesinde sabit olarak tanımlamamız gerekenler neler olabilir?
Çizim Makinesi:
Bu işlemler hesap makinemizin sabitleridir. Bunlara fonksiyon da diyebiliriz. Şimdi bir çizim makinesi yapalım. Bu etkinlik için altı kişiye ihtiyacım var, kimler gelmek ister?
Gönüllü öğrencileri davet ediniz. Her öğrenciye birer şekli görev olarak veriniz.
Konu ile ilgili dökümanı ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz
6.2.3 B ÇİZİM MAKİNESİ GÖRSELİ
Yorumlar
Yorum Gönder