Ana içeriğe atla

6.2.3 B ÇİZİM MAKİNESİ

6.2.3 B ÇİZİM MAKİNESİ
KAZANIMLAR
6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.
6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.

ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Hesap Makinesi, Problem, Programlama, Fonksiyon

MATERYALLER
6.2.3.B1 - Çizim Makinesi Görseli

HAZIRLIK
6.2.3.B1 - Çizim Makinesi Görseli’ni sınıfta yansıtmak üzere hazırlayınız.

UYGULAMA
Fonksiyonun ne olduğunu hatırlıyor musunuz? sorusunu sınıfa yönelterek etkinliğe başlayınız. Daha sonra aşağıda yer alan tanımı paylaşınız;
Fonksiyon: Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişken arasındaki ilişkinin matematiksel ifadesidir.

Biliyor musunuz hesap makinesinde de sabitler ve değişkenler yer alır. Sabit ve değişken kavramlarını hatırlıyor musunuz?
Hesap makinesi karmaşık bir problemdir. Sabit olarak tanımladığımız her bir işlem de karmaşık problemimizin alt problemleridir. Mesela standart bir hesap makinesinde sabit olarak tanımlamamız gerekenler neler olabilir?

Çizim Makinesi:
Bu işlemler hesap makinemizin sabitleridir. Bunlara fonksiyon da diyebiliriz. Şimdi bir çizim makinesi yapalım. Bu etkinlik için altı kişiye ihtiyacım var, kimler gelmek ister?
Gönüllü öğrencileri davet ediniz. Her öğrenciye birer şekli görev olarak veriniz.


Konu ile ilgili dökümanı ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz

6.2.3 B ÇİZİM MAKİNESİ GÖRSELİ

Benzer Konular:

6.2.3 Böl, Parçala,Çöz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen