Ana içeriğe atla

6.2.2 B KİMLER BURADA KALIYOR

6.2.2 B KİMLER BURADA KALIYOR

KAZANIMLAR
6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.

ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama

MATERYALLER
6.2.2.B1 - Kimler Burada Kalıyor? Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Kimler Burada Kalıyor? çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız.

UYGULAMA
Kimler Burada Kalıyor? çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız.
Ardından öğrencilere “Son zil çalıp da bizler okuldan gidince okulda neler kalıyor biliyor musunuz? Peki burada kalan sabitler biz yokken neler yapıyor olabilir acaba? Onlar da kendi aralarında sohbet edip gün boyunca olanlar hakkında konuşuyorsa… Neler konuşabilirler?” sorularını yöneltiniz.
Ardından çalışma kâğıdındaki metni okuyunuz ya da öğrencilere okutunuz. Kalın yazı ile yazılan
nesneleri sabit ve değişken olarak ayırmalarını ve çalışma kâğıdının altında yer alan tabloya uygun şekilde yazmalarını isteyiniz.

Öğrenciler çalışma kâğıdını tamamlarken onları şu sorular ile yönlendirebilirsiniz;
–– Burada kimler konuşuyor?
–– Sıralar, kapı, ekran, çöp kutusu, Emir’in masası, Semra’nın kalemliği
–– Bunlardan hangileri sabit hangileri değişken olabilir?
–– Semra’nın kalemliği, Emir ve Emir’in kitabı ise değişken, diğerleri ise sabit.
–– Belirlediğiniz sabit ve değişkenler neden sabit ve değişkendir sizce?
–– Sabitler çünkü sınıftaki öğrenciler ve öğrencilerin eşyaları her gün ve her ders değişiyorken konuşan sabitler sınıfın malzemeleri ve hep sınıfta kalıyorlar. Emir ve Emir’in kitabı ise değişken çünkü onlar başka sınıflara ve bölümlere de gidiyorlar.
–– Bu hikâyedeki sabit ve değişkenler başka bir hikâyede rol değiştirebilirler mi sizce?
–– Evet, bu hikâyenin sabitleri bir başka hikâyenin değişkenleri olabilir. Sınıf değişikliği buna bir örnek olabilir mesela. Biz de sabit olmakla birlikte farklı şeyler giyerek değişkenleri kullanıyoruz. Örneğin okula her gün okul kıyafetimizle geliyoruz öte yandan üzerimize giydiğimiz hırka, vb değişebiliyor.
5 dakika sonunda öğrencilerin çalışma kâğıtlarını ikili gruplar hâlinde tartışmalarını sağlayınız. Öğrencilerin tartışmalarını şu sorular ile yönlendirebilirsiniz;
Yanıtlarınızı karşılaştırdınız mı?
Kalın yazı ile verilen nesnelerin yerine sınıfta bulunan daha farklı nesneler yazılabilir mi?
Buna benzer bir tablo oluşturarak sınıfımızdaki sabit ve değişkenlerden oluşan bir liste oluşturabilir miyiz?
Oluşturulan tablolar öğrenciler tarafından tahtaya (ya da hazırlanan bir panoya) aktarılarak sınıfın sabit ve değişkenlerinden oluşan bir liste hâline getirilir.
Konu ile İlgili Dökümanı Aşağıdaki Linkten İndirebilirsiniz

Benzer Konular:

6.2.2 Sabit mi değişken mi? Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen