Ana içeriğe atla

6.2.4 B ALGORİTMAYLA SORUNLARI ÇÖZÜYORUM

6.2.4 B ALGORİTMAYLA SORUNLARI ÇÖZÜYORUM

KAZANIMLAR
6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.

ANAHTAR KELİMELER
Grup Çalışması, Algoritma, Problem Çözme

MATERYALLER
6.2.4.B1 - Algoritmayla Sorunları Çözüyorum Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Algoritmayla Sorunları Çözüyorum çalışma kâğıdından oluşturulacak grup sayısı kadar çıktı alınız.
Etkinlik için öğrenciler oluşturacakları çözümleri, boş bir kâğıda da yazabilirler.

UYGULAMA
Öğrencilere gerçek yaşamda ne tür sorunlar yaşadıklarını sorunuz. Yanıtları aldıktan sonra öğrencileri üç kişilik gruplara ayırarak yandaki problemlerin yazılı olduğu görseli sınıfa gösteriniz. Öğrenci sayısına göre problem durumlarının sayısını artırabilirsiniz. Gruplara görseldeki sorunlardan birini
kura yöntemiyle seçtirerek bu sorunu aralarında konuşmalarını ve sorunu çözecek algoritmayı
çalışma kâğıtlarına yazmalarını söyleyiniz. Gruplara 5 dakika süre veriniz.

Gruplar algoritmaları yazdıktan sonra aralarında bir sözcü seçmelerini ve sözcünün yüksek
sesle yazılan algoritmayı diğer gruplarla paylaşmasını söyleyiniz. Bu sırada diğer grupların
algoritmada değiştirmek istedikleri yerler varsa değiştirebileceklerini söyleyiniz. Okunan algoritmaların hedefe ulaştırıp ulaştırmayacağını sınıfça tartışarak test ediniz.

Konu ile ilgili dökümana ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz

6.2.4.B1 - Algoritmayla Sorunları Çözüyorum Çalışma Kâğıdı İndir

Scratch ile Geri Sayımlı Labirent Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.2.4 Problem Çözmek Benim İşim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod