Ana içeriğe atla

Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino

 Bu uygulamamızda renge göre led yakma uygulaması yapacağız. Tek led yakıp söndürme ve birden fazla led yakma(kara şimşek)yı önceki derslerde öğrenmiştik. Şimdi, kuklanın değdiği renklere uygun led yakma işlemini Mblock programında kısa bir uygulama yapacağız.


Gelelim devre elemanlarına.
1-Arduino Uno(1 adet)
2-BreadBoard 
3-220Ω Direnç(3 adet) 
4-Led(3 adet farklı renkte)
5-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.
Devre şemamız aşağıdaki gibidir.
Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino


Ledlerimizin uzun ayağına 220 ohmluk bir direnç bağlıyoruz. Bağladığımız direncin bir ayağına kablo bağlayıp bu kabloyu 7(kırmızı led), 8 (sarı led), 9(yeşil led) nolu dijital pinlere bağlıyoruz. Ledlerin kısa bacağından ise kablolar ile GND (- uca) bağlıyoruz.  

Böylece devremizi hazırlamış olduk. Sırada kodumuzu yazmaya geldi.

Sahneye 3 adet dikdörtgen çiziyorum ve bunları kırmızı,sarı ve yeşil renklere boyuyorum 

Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino


Kod kısmı ise şöyle :
Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino

Yeşil bayrak tıklanınca önce kuklamız dikdörtgenlerin üstüne geldiği vakit arkasında gözükmesin diye Görünüm menüsünden üste çık kodunu ekliyoruz. Böylece kuklamız hep dikdörtgenlerin önünde gözükecek. Program ilk başladığında ledlerin sönmesini istiyorum. Robotlar menüsünde sayısal pini yap kodunu alıyorum. Bunları düşük yapıyorum. Böylece ledlere başlangıçta güç gitmeyecek ve yanmayacaklar. Ben kuklamın hareket etmesini istiyorum bilgisayar farem nereye giderse oraya gitsin. Bu sürekli olacağı için Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu alıyorum iç kısmına hareket menüsünden fare okuna git kodunu ekleyerek kuklamın fare oku hareket ettiğinde hareket etmesini sağlıyorum. Kuklamın çizdiğim dikdörtgenlerin üzerine gelip gelmediğini geldiyse hangi rengin üzerine geldiğini Kontrol menüsünden eğer ise kodunu alıyorum ve iç kısmına algılama menüsünden rengine değdimi kodunu ekliyorum. Rengi değiştirmek için kodun üstündeki renge fare ile tıklıyorum sonra olmasını istediğim rengin üzerine gelip fare ile tıklıyorum. Kodun son hali şöyle eğer kırmızı,sarı veya yeşil renge değdi ise oluyor. Hangi rengin üzerinde ise o renge ait olan ledi yüksek yapıyoruz(güç veriyoruz)o led yanıyor diğer ledleri düşük yapıyoruz(gücü kesiyoruz) diğer ledler yanmıyor veya yanıyorsa sönmüş oluyor.
Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim. Seçtikten sonra yine bağlan menüsünden Aygıt yazılımı güncellemesi ile yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.




Programın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 

Tüm Mblock ile Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch İle Dijital Ayak İzi Testi Oluşturma

 Derste öğrencilerimizin dijital ayak izi testini scratch ile yapacağız. Bunun için ekranımıza teste yönergeleri verecek bir kukla, evet ve hayır cevapları için 2 buton ekliyoruz. Sorduğumuz soruların cevabı evet ve hayır şeklinde olacağı için evet ve hayır sayısını tutacak değişkenler oluşturuyoruz. Testin sonunda ise evet sayılarının toplamını 2 ile hayır sayılarının toplamını 1 ile çarpıyoruz. Sonucu ise evet puan toplam ve hayır puan toplam değişkenine atıyoruz. Bu değişkenlerdeki değerleri toplayıp toplam puan değişkenine atıyoruz. Sonucun sayısal değerlerinin karşılığı var. Bunları yazının sonunda vereceğim. Geçelim kodlama kısmına; İnsan kuklamızın içine aşağıdaki kodları yazıyoruz. Yeşil bayrak tıklanınca evet, hayır ve toplam sonucu tutan değişkenleri 0 yapıyoruz. Sıfır yapmamızdaki amaç testi yeniden başlattığımızda daha önce testi yapanın puanları sıfırlansın, önceki test ile puanlar karışmasın. Sonra görünüm menüsünden 5 saniye boyunca ekranda test ile yönergeler çıkıp ...

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım. Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız. 1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım. 2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım. 3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım. 4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım 5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım 6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım. 7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım. 8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım . 9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım. 10. Onaylama veya yazı yazark...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...