SÜRE: 40 DK
KAZANIMLAR
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.
ANAHTAR KELİMELER
Değişken Oluşturma, Koşul Kullanma, Döngüler
MATERYALLER
6.2.15.A1- Yıldız Toplayan Çocuk Programlama Adımları
HAZIRLIK
Bu oyunda kullanılacak dekor, çocuk ve yıldız görsellerini internetten indirip dersten önce Scratch’e
yükleyebilir veya Scratch’te yer alan benzer görselleri kullanabilirsiniz.
UYGULAMA
Bu etkinlikte öğrenciler yukarıdan düşen objeleri toplamaya dayalı basit bir oyunu programlama
adımlarını öğrenecekler. Programlama adımlarını takip edip, öğrencilerden zorlandıkları veya
geliştirmek istedikleri noktaları tasarım günlüklerine not etmelerini isteyiniz.
6.2.15.A1 - Yıldız Toplayan Çocuk Programlama Adımları’nı öğrencilerinizle eş zamanlı olarak
uygulayınız.
Konu ile ilgili dökümanlara aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
Benzer Konular:
6.2.15 Oyun Yazıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)
Yorumlar
Yorum Gönder