Ana içeriğe atla

6.2.16 A PROJE GRUPLARI VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ

 

6.2.16 A PROJE GRUPLARI VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ

SÜRE: 20 DK

KAZANIMLAR
6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.

ANAHTAR KELİMELER
Scratch, Proje, Kodlama

MATERYALLER
6.2.16.A1 - Scratch Projesi Değerlendirme Ölçeği

HAZIRLIK
Projeleri değerlendirmek üzere öğrenci sunumları sırasında kullanacağınız 6.2.16.A1 - Scratch Projesi
Değerlendirme Ölçeği’ni inceleyiniz.

UYGULAMA


     Bu dersi ve sonraki haftaları öğrencileri Scratch’te bugüne kadar öğrendiklerini kullanarak kendi
keşiflerini yapmalarına teşvik edecek bir proje çalışması ile tamamlayınız. Proje çalışmaları sırasında;

• Öğrencilerin bireysel veya grup olarak tamamlayacağı bir proje yapmasını sağlayınız.
• Öğrencilere, çalışmaları süresince zaman zaman başka öğrencilerden veya gruplardan destek
alabileceklerini söyleyiniz.

Örnek proje konuları şunlardır;

Bir konu hakkında bilgi veren bir öğretici program,
Belirli bir konuda alıştırmalar içeren bir alıştırma programı veya genel kültür yarışması,
Belirli kuralları olan eğitsel bir oyun,
Belirli bir yaş grubu için hazırlanmış dijital bir öykü.

Çocuklarla yapacağınız proje çalışmasını aşağıdaki yönerge ile paylaşabilirsiniz:

Önümüzdeki bir hafta boyunca şimdiye kadar öğrendiğimiz bilgileri kullanarak Scratch programını kullanarak bir proje oluşturacaksınız. Projenizi hazırlarken aşağıdaki kurallara dikkat ediniz;

• Farklı kuklalar kullanmalısınız.
• Kuklaların farklı kostümlerini kullanmalısınız.
• Projenize uygun bir sahne tasarımı yapmalısınız.
• Kuklalarınız hareket etmeli.
• Habersal, eğer ve tekrarla gibi blokları kullanılmalısınız.

Projenizi tek başınıza yapabileceğiniz gibi 2-3 kişilik bir grup oluşturarak da yapabilirsiniz. Bir sonraki hafta proje sunumları yapılacaktır.

Öğrencilerinize projeleri hakkında bilgi verirken değerlendirme ölçeğindeki ölçütleri de paylaşabilirsiniz. Öğrencilerin bu bilgi doğrultusunda projelerini hazırlamaları, daha iyi projelerin ortaya çıkmasını sağlayabilir.

Konu ile ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz




Benzer Konular:

6.2.16 Scratch Projem Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod