Ana içeriğe atla

6.2.16 A PROJE GRUPLARI VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ

 

6.2.16 A PROJE GRUPLARI VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ

SÜRE: 20 DK

KAZANIMLAR
6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.

ANAHTAR KELİMELER
Scratch, Proje, Kodlama

MATERYALLER
6.2.16.A1 - Scratch Projesi Değerlendirme Ölçeği

HAZIRLIK
Projeleri değerlendirmek üzere öğrenci sunumları sırasında kullanacağınız 6.2.16.A1 - Scratch Projesi
Değerlendirme Ölçeği’ni inceleyiniz.

UYGULAMA


     Bu dersi ve sonraki haftaları öğrencileri Scratch’te bugüne kadar öğrendiklerini kullanarak kendi
keşiflerini yapmalarına teşvik edecek bir proje çalışması ile tamamlayınız. Proje çalışmaları sırasında;

• Öğrencilerin bireysel veya grup olarak tamamlayacağı bir proje yapmasını sağlayınız.
• Öğrencilere, çalışmaları süresince zaman zaman başka öğrencilerden veya gruplardan destek
alabileceklerini söyleyiniz.

Örnek proje konuları şunlardır;

Bir konu hakkında bilgi veren bir öğretici program,
Belirli bir konuda alıştırmalar içeren bir alıştırma programı veya genel kültür yarışması,
Belirli kuralları olan eğitsel bir oyun,
Belirli bir yaş grubu için hazırlanmış dijital bir öykü.

Çocuklarla yapacağınız proje çalışmasını aşağıdaki yönerge ile paylaşabilirsiniz:

Önümüzdeki bir hafta boyunca şimdiye kadar öğrendiğimiz bilgileri kullanarak Scratch programını kullanarak bir proje oluşturacaksınız. Projenizi hazırlarken aşağıdaki kurallara dikkat ediniz;

• Farklı kuklalar kullanmalısınız.
• Kuklaların farklı kostümlerini kullanmalısınız.
• Projenize uygun bir sahne tasarımı yapmalısınız.
• Kuklalarınız hareket etmeli.
• Habersal, eğer ve tekrarla gibi blokları kullanılmalısınız.

Projenizi tek başınıza yapabileceğiniz gibi 2-3 kişilik bir grup oluşturarak da yapabilirsiniz. Bir sonraki hafta proje sunumları yapılacaktır.

Öğrencilerinize projeleri hakkında bilgi verirken değerlendirme ölçeğindeki ölçütleri de paylaşabilirsiniz. Öğrencilerin bu bilgi doğrultusunda projelerini hazırlamaları, daha iyi projelerin ortaya çıkmasını sağlayabilir.

Konu ile ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz




Benzer Konular:

6.2.16 Scratch Projem Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...