Ana içeriğe atla

6.2.13 A İŞLEMLER, VERİ VE ALGILAMA BLOKLARI


6.2.13 A İŞLEMLER, VERİ VE ALGILAMA BLOKLARI

SÜRE: 5 DK.

KAZANIMLAR
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar

ANAHTAR KELİMELER
Değişken Oluşturma, Koşul Kullanma, Döngüler

UYGULAMA
Scratch programında aşağıda görselleri yer alan Algılama ve İşlemler bloklarını açınız ve daha sonra şu
açıklamayı yapınız;

Scratch algılama blogu
Algılama Bloğu: Bu blok bize nesnelerin birbiriyle iletişime geçmesini sağlayan işlemleri
gerçekleştirmemizi sağlayan komutları sunar.
Mesela yolda yürürken önümüze bir engel çıkınca ne yapacağımız bellidir.
İşte burada yer alan komutlar da kuklalarımız için benzer durumlarda ne yapacağımızı belirlememizi sağlar. “Ağaca yaklaştığında” ya da “Ağaca dokununca” gibi komutlar yardımıyla projemizi daha gerçekçi hâle getirmemiz mümkündür.

Scratch işlem blogu


İşlemler Bloğu: Bu blokta yer alan komutlar bizim matematiksel işaretleri projelerimizde
kullanmamıza yardımcı olur. “+, -, *, /, =, >, <” gibi işlemleri bu blok yardımıyla projelerimizde kullanabiliriz. 
Bir başka görevi de algılama bloğundaki komutları kullanırken bize yardımcı olmasıdır. Bir oyun tasarlarken karşınıza çıkan engel bir renk içeriyorsa bu blokta yer alan komutlar yardımıyla gerekli tanımlamamızı yapabiliriz.

Benzer Konular:

6.2.13 Düşünen Bilgisayar Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı

Sene sonunda idareye teslim edilen yazılı kağıtlarının teslim tutanağı ekte yer almaktadır. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllczFSeXJuSl9HaVU/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Sene Sonu Ders Kesim Raporu

Sene sonlarında idareye teslim edilen sene sonu ders kesim raporunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllUzBEZFhvWFZBZTA/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ