SÜRE: 35 DK
KAZANIMLAR
6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.
ANAHTAR KELİMELER
Değişken Oluşturma, Koşul Kullanma, Döngüler
MATERYALLER
6.2.15.B1 Akvaryum Oyunu Programlama Adımları
HAZIRLIK
Proje için Scratch programı kullanılacağından sınıfta internet bağlantısı olduğundan veya bilgisayarlarda Scratch programının çevrimdışı uygulamasının kurulu olduğundan emin olun.
UYGULAMA
Bu etkinlikte öğrenciler objelerin rastgele hareketlerini takip edip yakalamaya dayalı basit bir oyunu
programlama adımları öğrenecekler.
Eğer sınıfta çalışıyorsanız ve ilk etkinliği pekiştirmek isterseniz bu oyunu atlayabilirsiniz. Eğer bilgisayar dersliğinde çalışıyorsanız öğrenciler bundan sonraki iki hafta boyunca kendi projeleri üzerinde çalışacakları için bu oyunda öğrenecekleri ek adımların kendi projeleri için yardımcı olacağını belirtiniz.
6.2.15.B1 - Akvaryum Oyunu Programlama Adımları’nı takip ediniz, ve öğrencilerin zorlandıkları veya
geliştirmek istedikleri noktaları tasarım günlüklerine not etmelerini isteyiniz.
Daha sonra 6.2.15.B1 - Akvaryum Oyunu Programlama Adımları’nı öğrencilerinizle eş zamanlı olarak
uygulayınız.
Konu ile ilgili dökümanlara aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
Benzer Konular:
6.2.15 Oyun Yazıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)
Yorumlar
Yorum Gönder