Ana içeriğe atla

Birden Fazla Led Yakma(Kara Şimşek)- Mblock İle Arduino Örnekleri

Bu uygulamamızdan önce tek led yakıp söndürmüştük. Bu uygulamamızda Mblock programı ile beraber birden fazla led yakma yani diğer adıyla kara şimşek uygulaması yapacağız. Programımızın kodlara geçmeden önce  led devremizde gerecek malzeme listesi:
1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-7 adet LED
4- 7 adet 220Ω Direnç
5-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.
Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk bir direnç ekliyoruz. Direncin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizin 2 nolu dijital pininden başlayarak 8. pine kadar bağlantı kuruyoruz Led'in kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Fakat, arduino uno kartımızda 3 adet GND ucun olduğu için ledlerin kısa bacağına bağlatığımız jumper kabloları breadboard'muzun aşağısında yer alan + veya - uçlarına bağlıyoruz. Kablolar aynı hizada olmalı + veya - bölümünde yatay olarak kabloları bağlayabiliriz. Kablolalarımızı bu bölgegede topladıktan sonra tek bir kablo ile GND ucuna bağlayabiliriz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır.
Birden Fazla Led Yakma(Kara Şimşek)- Mblock İle Arduino Örnekleri
Devre çizimim biraz kötü oldu :)
Gelelim kod kısmına;
Birden Fazla Led Yakma(Kara Şimşek)- Mblock İle Arduino Örnekleri
Ben ledleri for döngüsü ile yakıp söndüreceğim. For döngüsü olmasa ledleri tek tek yakıp söndürmek zorunda kalacaktık. Buda kodumuz uzamasına sebep olacaktı. Öncelikle Robotlar bölümünden Arduino programı kodumuzu ekliyoruz. Ledlerimiz sürekli yanıp söneceği için Kontrol menüsünden Sürekli tekrarla kodunu ekliyoruz. Veri menüsünden sayaç(dijital pinimizi tutacak)adlı bir veri oluşturuyoruz. Sayaç 2 olsun dediğimiz bizim 2 nolu dijital pinimiz oluyor. Örneğin, siz 5 nolu pinden başlarsanız sayaç 5 olsun demelisiniz. 7 led eklediğimiz için 7 defa tekrarla yapıyoruz. Sayısal pini yüksek yap kodunun içine Sayaç verimizi ekliyoruz. Bizim başlangıç sayaçımız 2'di. Yani 2 nolu pini yüksek yapıp ledi yakacak. Ve sayaç verisini 1 artırıp 1 saniye bekledikten sonra diğer dijital pini yüksek yapacak. Bu işlemler 7 defa tekrarlanılarak 7. ledimizin yanması sağlanacak. Bu döngüden çıktıktan sonra sayaç 8 olsun diyoruz. Yani bizim 7.ledimiz 8. dijital pine bağlı. Tekrar 7 defa tekrar edecek bir döngü oluşturuyoruz. Bu sefer 8. djitial pinimizi düşük yaparak yani 7. ledimizi söndürerek işe başlıyoruz. Sonra sayaç verisini bir azaltarak bir önceki ledi söndürüyoruz. Bu işlem 7 defa yani 1. ledimiz sönene kadar devam ediyor.
Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.

Birden Fazla Led Yakma(Kara Şimşek) Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod