Ana içeriğe atla

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce devremizde gerecek malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2- 1 adet Joystick
3- 1 adet Servo Motor

Malzemelere ihtiyacımız var.

Joystick x ve y düzleminde hareket edebilen aynı zamanda potansiyometreye benzeyen bir devre elemanıdır.
Joystick'in 5 adet ucu var. VCC'yi arduino unodaki 5V, GND ucunu yine GND'ye, VRy ve VRx ucunu Arduino uno'daki anaog pinlere bağlıyoruz. SW ucunu ise ister analog pinlere ister dijital pinlere bağlayabilirsiniz. Bu uç, buton görevi görmektedir. VRy ve VRx uçları ise x ve y düzleminde hareket etmemizi sağlayan uçlardır. Servo Motorun bağlantısı ise ortadaki uç kırmızı kablo ile bağlantısını yaptığımız uç 5v, Kahverengi ucu GND, Turuncu uç ise dijital pinlerden birisine bağlıyoruz.
Devre şeması aşağıda yer almaktadır. 

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı



Şimdi gelelim kod kısmına;
Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı




Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu alıp iç kısmına joysticj x ve y düzleminde aldığı değerleri yazdırmak için seri porta merhaba yaz kodunu ekliyoruz. Merhaba yazan kısma VRx ve VRy uçlarını hangi analog pinlere bağladık ise o pinleri okuma kodunu alıp merhaba yazan yere yapıştırıyoruz. ve değerlerimizi 0.3 saniye bekletip sürekli olarak değerleri alıp seri porta yazdırıyoruz. Seri portaki değerleri görebilmemiz için kodları arduino una kartımıza yükledikten sonra arduino una kartımıza bağlan diyoruz robotlar menüsündeki ışık yeşil renge dönmesi lazım ve seri port kısmında harf halini seçmeniz lazım.

servo motoru çalıştırma kodları ise;

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı

Servo motorun x eksenindeki değerini seri porta yazdırıyoruz. Sonra servo motorumuzu 7 nolu dijital pine bağlamıştık. Servo motorumuz 180 derece dönecek, analog pinler ise 1023 kadar değer alabilir. 1023'ü 180 böldüğümüzde yaklaşık 6 ya yakın bir dönüş değeri alır o yüzden 6 ya bölüyoruz. 

Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır. Servo motor kısmından harfi halini seçip tekrardan bağlan demeyi unutmayınız.


 
Programın kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 
Tüm Mblock ile Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...