Ana içeriğe atla

LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri

Bu uygulamamızda Mblock programı ile beraber LDR uygulaması yapacağız. LDR; gelen ışığa göre değer değişikliğine uğrayan bir fotodirençtir. LDR deki değerlere göre lamba yakıp söndürebilirsiniz. Bu uygulamamızda öncelikle LDR'deki değerleri okumayı öğreneceğiz sonra led yakıp söndürme yapacağız. 


Gelelim devre elemanlarına.
1-Arduino Uno(1 adet)
2-BreadBoard 
3-220Ω Direnç(1adet) 
5-LDR(1adet)
6-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.
Devre şemamız aşağıdaki gibidir.
LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
LDR mizin bir ayağına 220 ohmluk bir direnç bağlıyoruz. Bağladığımız direncin bir ayağına kablo bağlayıp bu kabloyu 5 voltluk pine bağlıyoruz(mavi kablo) LDR'nin bir ayağına bağladımız direncin diğer ayağına kablo ile A0 analog pinine bağlıyoruz(Sarı kablo)(Burada ldr'nin bir, direncin bir ayağı ve kablo alt altta aynı hizada olmalı) LDR'nin diğer boşta kalan ayağına ise kablo ile GND(- uca) bağlıyoruz. Böylece devremizi hazırlamış olduk. Sırada kodumuzu yazmaya geldi.
LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına seri porta yaz kodumuzu ekliyoruz. Bu kodun içine LDR mizi hangi analog pine bağladık ise o pini okuma kodunu ekliyoruz  "Robotlar menüsünden A...analog pini oku kodunu ekliyoruz. Ben A0 nolu danalog pine bağladığım için A0 yazıyoruz . Böylece LDR miz ortamdaki ışık değerini ekrana yazdıracak. Bu olay sürekli tekrarlanacaktır.  Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsündenArduino kipini seçin ve 

LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
 Harf halini seçin hem send encode mode be hemde recv encode modta. Bundan sonra Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.

LDR Uygulamasının Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod