Ana içeriğe atla

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-3 adet LED
4-3 adet 220Ω Direnç
5-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.

Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor.
Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır.

Trafik Lambası - Mblock İle Arduino

Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza;

Trafik Lambası - Mblock İle Arduino

Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına ledimizi hangi dijital pine bağladıysak "Robotlar menüsünden ...pini düşük yap kodunu ekliyoruz. Ben 4 nolu dijital pine kırmızı,3 nolu dijital pine sarı, 2 nolu dijital pine yeşil ledi bağladım. 4 nolu dijital pini Yüksek yap, 3 nolu dijital pini düşük yap, 4 nolu dijital pini düşük yap kodu ile sadece kırmızı ledimizi yakıyoruz, diğer 2 ledimiz yanmıyor.Bu olay kontrol menüsünden eklediğimiz 10 saniye bekle kodu ile 10 saniye boyunca kırmızının yanmasını, yeşil ve sarı ledin yanmamasını sağlıyoruz. 10 saniye sonra 4 ve 3 nolu dijital pini yüksek yaparak kırmızı ve sarı ledin beraber 2 saniye boyunca yanmasını sağlıyoruz. Sonra 2 nolu dijital pini yüksek yaparak yeşil ledin 5aniye boyunca yanmasını sağlıyoruz. Diğer 2 ledi düşük yaparak sönmelerini sağlıyoruz. En son işlem ise sarı ve yeşil ledi beraber yakmada ondan sonra işlemler sürekli tekrarla kodu ile tekrar başa dönüyor ve bu olay sürekli tekrarlanacaktır.  Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsündenArduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.




Program Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 


Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

  1. bizim öğretmen bize 5 kod yazdırdı ama? burda 4 tane var Yüksek Düşük

    YanıtlaSil
  2. Bu şekilde de trafik lambası yapılır. Öğretmeninizin yazdığı kodu görmediğim için yorum yapamayacağım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod