Ana içeriğe atla

Potansiyometre İle Led Yakma - Arduino İle Mblock

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce potansiyometre ile led yakma devremizde gerecek malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-1 adet LED
4-1 adet 220Ω Direnç
5-Jumper Kablolar
6-Potansiyometre
Malzemelerine ihtiyacımız var.

Breadboard'muza eklediğimiz Ledin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 8  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Ledin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Potansiyometrede 3 adet bacak var. Ortadaki bacağı kablo ile Analog pinlere bağlıyoruz. Ben A0 analog pine bağladım. Potansiyometrede çıkıntılı olan kısımdaki bacağı kablo ile 5V bağlıyoruz. Diğer bacağı ile GND'ye bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır.

Potansiyometre İle Led Yakma - Arduino İle Mblock
Kod kısmı;

Potansiyometre İle Led Yakma - Arduino İle Mblock
Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına ledimizi hangi dijital pine bağladıysak "Robotlar menüsünden ...pini düşük yap kodunu ekliyoruz. Ben 8 nolu dijital pine ledi bağladım. Öncelikle potansiyometremizi bağladığımız A0 analog pinindeki değeri okuyor. 0.1 saniye bekledikten sonra kontrol menüsünden ekledğimiz eğer ise değilse komutu ile kontrol ediyoruz. Eğer, potansiyometrenin A0 pinindeki değeri 512'den küçük ise 8 nolu pini yüksek yap ve ledimizi yak(eğer isenin içindeki yeşil kodu işlemler menüsünden, diğer kodu ise robotlar menüsünden ekliyoruz) 512'den büyük ise değer ledimizi söndür yapıyoruz ve bu olay sürekli tekrarlanacaktır.  Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsündenArduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.


Program kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 


Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod