Ana içeriğe atla

6.2.5 C OKUL İÇİNDE YOLCULUK

6.2.5 C OKUL İÇİNDE YOLCULUK

KAZANIMLAR
6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.

MATERYALLER
Öğrenci sayısı kadar kâğıt ve kalem.

HAZIRLIK
Ders öncesinde okul kantini ile görüşüp derste öğrencilerle bir etkinlik yapacağınızı ve bu etkinlikte
öğrencilerin kantini ziyaret edeceklerini söyleyiniz.

UYGULAMA
Bu çalışmada grup olarak uyum içinde çalışmak, birlikte algoritma geliştirmek ve ortaya çıkan
algoritmayı test etmek amaçlanmaktadır. Öğrencileri beş kişilik gruplara ayırınız. Gruplara
okul kantinine (yemekhane, kütüphane, çok amaçlı salon, müdür odası vb.) giden bir
algoritma yazacaklarını ve bunun için grup olarak çalışacaklarını söyleyiniz. Algoritmayı yazarken
ölçüm yapmak, uzaklığı hesaplamak amacıyla sınıf dışında çalışabileceklerini söyleyiniz.
Gruplar algoritmaları yazdıktan sonra her grubun algoritmasını farklı bir gruba veriniz. Gruplara
ellerindeki algoritmayı adım adım uygulamalarını ve uygulama yaparken varsa algoritma üzerindeki
yanlışları not almalarını söyleyiniz.
Gruplara oynanacak oyunun kurallarını söyleyiniz:
• Oyunda önemli olan ilk bitirmek değil algoritmaya uygun gitmek. Bu yüzden hızınızı artırmak yerine algoritma adımlarına dikkat ediniz.
• Elinizdeki kâğıtlara not alarak mevcut algoritma üzerinde düzeltme yapabilirsiniz.
• Algoritma adımlarını uygularken dikkatli olmalısınız ve her adımın doğru olup olmadığını kontrol
etmelisiniz.
Gruplar algoritmaları uyguladıktan sonra hangi grupların hedefe ulaşabildiklerini sorunuz, hedefe
ulaşamayan grupların algoritmalarını test ederek hataları bulmalarını isteyiniz.

Benzer Konular:

6.2.5 Farklı Yollardan Aynı Çözüm Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afişi Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Yazılar: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD halini indirmek için TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce devremizde gerecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2- 1 adet Joystick 3- 1 adet Servo Motor Malzemelere ihtiyacımız var. Joystick x ve y düzleminde hareket edebilen aynı zamanda potansiyometreye benzeyen bir devre elemanıdır. Joystick'in 5 adet ucu var. VCC'yi arduino unodaki 5V, GND ucunu yine GND'ye, VRy ve VRx ucunu Arduino uno'daki anaog pinlere bağlıyoruz. SW ucunu ise ister analog pinlere ister dijital pinlere bağlayabilirsiniz. Bu uç, buton görevi görmektedir. VRy ve VRx uçları ise x ve y düzleminde hareket etmemizi sağlayan uçlardır. Servo Motorun bağlantısı ise ortadaki uç kırmızı kablo ile bağlantısını yaptığımız uç 5v, Kahverengi ucu GND, Turuncu uç ise dijital pinlerden birisine bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır.  Şimdi gelelim kod kısmına; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu alıp iç kısmı...