SÜRE: 35 DK.
KAZANIMLAR
5.5.1.13. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Algoritmik Düşünme, Soyutlama, Ayrıştırma, Çözümü Değerlendirme
ANAHTAR KELİMELER
Algoritma Geliştirme
MATERYALLER
Aşağıda kolaylıkla ulaşabileceğiniz bazı materyaller listelenmiştir. Siz de bu materyalleri
çeşitlendirebilirsiniz:
•Mercimek, fasulye gibi ses çıkarabilecek malzemeler ya da ufak taşlar, düğmeler,
•Plastik şişeler, yoğurt vb kapları
•İp, lastik, misina, yün ipler, kurdeleler
•Tuvalet kâğıdı ruloları
•Kâğıt bardaklar
•El işi kâğıtları, poşet dosyalar, kâğıt ya da kartonlar
•Yapıştırıcı, tutkal, yapışkanlı bant
•Konserve kutuları
•Hırdavat
•Makas
•Plastik ya da metal kaşık, çatal
•Pipetler, ahşap dondurma çubukları
HAZIRLIK
Bu aktivite için çocukların gruplar hâlinde çalışabilecekleri ve malzemelere rahatlıkla ulaşabilecekleri bir ortam hazırlayın.
UYGULAMA
1. Öğrencileri 3-4 kişilik gruplara ayırın ve onlarla birlikte atık malzemelerden bir müzik aleti
yapacağınızı söyleyin
2. Kullanabilecekleri malzemeleri gösterin.
3. Her gruptan ilk önce aletin nasıl olacağını planlamalarını isteyin, hatta öğrencilerden ufak bir
çizim yapmalarını isteyebilirsiniz.
4. Sonra seçtikleri malzemeleri birleştirip enstrümanı oluşturmalarını ve ardından enstrümanın
çalışıp çalışmadığını denemelerini isteyin.
5. Son olarak çocuklardan başka öğrencilerin de bu müzik aletini yapabilmesi için adım adım bir
yönerge yazmalarını isteyin.
KAZANIMLAR
5.5.1.13. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Algoritmik Düşünme, Soyutlama, Ayrıştırma, Çözümü Değerlendirme
ANAHTAR KELİMELER
Algoritma Geliştirme
MATERYALLER
Aşağıda kolaylıkla ulaşabileceğiniz bazı materyaller listelenmiştir. Siz de bu materyalleri
çeşitlendirebilirsiniz:
•Mercimek, fasulye gibi ses çıkarabilecek malzemeler ya da ufak taşlar, düğmeler,
•Plastik şişeler, yoğurt vb kapları
•İp, lastik, misina, yün ipler, kurdeleler
•Tuvalet kâğıdı ruloları
•Kâğıt bardaklar
•El işi kâğıtları, poşet dosyalar, kâğıt ya da kartonlar
•Yapıştırıcı, tutkal, yapışkanlı bant
•Konserve kutuları
•Hırdavat
•Makas
•Plastik ya da metal kaşık, çatal
•Pipetler, ahşap dondurma çubukları
HAZIRLIK
Bu aktivite için çocukların gruplar hâlinde çalışabilecekleri ve malzemelere rahatlıkla ulaşabilecekleri bir ortam hazırlayın.
UYGULAMA
1. Öğrencileri 3-4 kişilik gruplara ayırın ve onlarla birlikte atık malzemelerden bir müzik aleti
yapacağınızı söyleyin
2. Kullanabilecekleri malzemeleri gösterin.
3. Her gruptan ilk önce aletin nasıl olacağını planlamalarını isteyin, hatta öğrencilerden ufak bir
çizim yapmalarını isteyebilirsiniz.
4. Sonra seçtikleri malzemeleri birleştirip enstrümanı oluşturmalarını ve ardından enstrümanın
çalışıp çalışmadığını denemelerini isteyin.
5. Son olarak çocuklardan başka öğrencilerin de bu müzik aletini yapabilmesi için adım adım bir
yönerge yazmalarını isteyin.
Benzer
Konular:
5.2.6 Bir Algoritma Masalı Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder