SÜRE: 35 DK.
KAZANIMLAR
6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Problem Çözme, Programlama, Fonksiyon
MATERYALLER
6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı
HAZIRLIK
Çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. Çoğaltma imkânınız yoksa görselleri yansıtarak da
etkinliği uygulayabilirsiniz.
UYGULAMA
Çoğalttığınız çalışma kâğıtlarını öğrencilere dağıtınız.
Her biri 10x10 boyutunda hazırlanmış etkinlik senaryolarına yönelik hatalı algoritmalar numaralandırılmış bölümlerin altlarında verilmiştir. Öğrencilerin bu algoritmaları deneyerek hatalarını gidermelerini ve boş bırakılan bölüme doğru algoritmayı yazmalarını isteyiniz. Bunu tamamlamak için öğrencilere 10 dakika süre veriniz.
Süre yetmez ise ikinci ve dördüncü adımları atlayabilirsiniz.
Örnek çözümlerden birisine yönelik adımlar karışık sırada verilmiştir. Diğer çözümleri öğrencilerle
birlikte bulup değerlendirebilirsiniz.
10 dakika sonunda öğrencilerin kendi hazırlamış oldukları oyun senaryoları bir kesede toplanır ve her
bir öğrenci keseden rastgele bir oyun senaryosu seçer. Seçilen senaryoda da 6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı ile aynı işlemi tekrarlar.
KAZANIMLAR
6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Problem Çözme, Programlama, Fonksiyon
MATERYALLER
6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı
HAZIRLIK
Çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. Çoğaltma imkânınız yoksa görselleri yansıtarak da
etkinliği uygulayabilirsiniz.
UYGULAMA
Çoğalttığınız çalışma kâğıtlarını öğrencilere dağıtınız.
Her biri 10x10 boyutunda hazırlanmış etkinlik senaryolarına yönelik hatalı algoritmalar numaralandırılmış bölümlerin altlarında verilmiştir. Öğrencilerin bu algoritmaları deneyerek hatalarını gidermelerini ve boş bırakılan bölüme doğru algoritmayı yazmalarını isteyiniz. Bunu tamamlamak için öğrencilere 10 dakika süre veriniz.
Süre yetmez ise ikinci ve dördüncü adımları atlayabilirsiniz.
Örnek çözümlerden birisine yönelik adımlar karışık sırada verilmiştir. Diğer çözümleri öğrencilerle
birlikte bulup değerlendirebilirsiniz.
10 dakika sonunda öğrencilerin kendi hazırlamış oldukları oyun senaryoları bir kesede toplanır ve her
bir öğrenci keseden rastgele bir oyun senaryosu seçer. Seçilen senaryoda da 6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı ile aynı işlemi tekrarlar.
Konuyla ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdını İndir
6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdının Cevap Anahtarını İndir
6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdını İndir
6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdının Cevap Anahtarını İndir
Yorumlar
Yorum Gönder