Ana içeriğe atla

Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino

Telefonumuzdan Bluetooth Kontrollü Araç yapacağız:
Malzeme Listesi:
1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-2 adet dc motor
4-Jumper Kablolar
5-1 adet L298N motor sürücü modülü
6-2 adet 9v pil
7-2 adet dc motorun ucuna bağlayacağımız teker
8- 1 adet HC-05 veya HC-06 bluetooth modül kartı

Malzemelerine ihtiyacımız var.

Bağlantı Şeması:
Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino

Önceki dersimizde tek dc motor ve iki dc motor ile bluetooth ile led yakmayı öğrenmiştik.
Öncelikle L298N motor sürücüsündeki 12V ucunu, 9v pilimizdeki (+) ucuna bağlıyoruz(kırmızı kablo). Arduino Uno'daki GND Ucu ile L298N motorundaki GND ucunu bir kablo ile birleştirip pilimizdeki (-)ucuna bağlıyoruz.  Eğer, motorumuz sabit hızla gitmesin diyorsak Enable uçlarında bulunan kelepçeleri kaldırıyoruz. Ortaya iki tane pin çıkacak. Öndeki pini jumper kablo ile arduino kartımızdaki PWM pinlerinden birine bağlıyoruz. Eğer sabit hızda çalışacaksa motor bu Enable(ENA,ENB) uçlarını kullanmanıza gerek yok. Sadece Enable uçlarına bağladığımızda motor sürücünün hızını ayarlıyabileceğiz diye birşey yok. N1,N2, N3 ve N4 uçlarından kablo ile arduino uno'daki pwm uçlarına bağlantı kurarsak oradaki ....şu nolu pwm pini ... yap kodunu kullanarak içerisine girdiğimiz sayı ölçüsünde motorumuzun hızını artırabiliriz veya azaltabiliriz.Sonra N1, N2,N3 ve N4 uçlarından kablo ile arduino kartımıza bağlantı kuruyoruz. Motorumuzun uçlarını  Out1, Out2, Out3 ve Out4 uçlarına bağlayalım.(motor sürücü üzerindeki mavi vida girişleri) Bağlantı sıralaması önemli değil. Ben motor sürücüdeki 5v kısmından arduino uno'ya kablo çekip bağlantı kurmadım. Eğer, ayrı ayrı 2 adet 9v pil kullanacaksanız buna gerek yok. Eğer 1 adet 3s 11v lipo pil kullanacaksanız. Motor sürücünün 5v kısmından arduino uno'daki vın pinine bağlantı kurabilirsiniz. Sonra elimizde bulunan HC - 05 veya 06 modülündeki VCC ucundan arduino uno'muzdaki 5v'ta, GND ucundan yine kartımızdaki GND ucuna, TX ucundan 12 nolu, RX ucundan ise 13 nolu pine jumper kablo ile bağlantı kurduk. (isterseniz TX ucundan uno'da bulunan RX ucuna, RX ucundan uno'da bulunan TX ucuna bağlantı kurabilirsiniz. Kodda ise ise uno'da rx 0 tx ise 1 yaparsınız. Bağlantı çapraz olacak fakat kodta ise pin numaralarını doğru yazmamız lazım. eğer bu uçlara bağladığınızda kodların uno'ya yüklenme esnasında bu uçları çıkarmanız gerekmektedir. yoksa hata verir. Benim gibi herhangi bir dijital pine bağladıysanız bu uçları yükleme esnasında çıkarmanıza gerek yok. Ben, bu kartlar çok hassas olduğu için bluetooth modül kartının vcc ve gnd uçlarındaki kabloyu kodların yüklenme esnasında çıkartıp enerjiyi kesiyorum bozulma olmasın diye)



Kod Kısmı:
                    Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino



Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına bluetooh modül kartının rx ve tx uçlarını hangi pine bağladıysa onları çapraz yazıyorum.(normalde RX:13, TX:12 nolu pine bağladım) Sonra bluetooh ile bağlantımızın olup olmadığını kontrol ediyorum. Eğer bağlantı varsa bana bir karakter veri göndermesi lazım. Çünkü kullanacağım telefon uygulaması ileri için F, Geri için B, Sola dönmek için L, Sağa dönmek için R, tuşlardan elimizi çekince durması için S kodu gönderiyor. Sonra tek tek kontrol ediyoruz. Eğer gelen karakter F ise tekerlerin ileri gitmesini sağlayan kodu yazıyoruz.(ileri gitme kodu sizde tekerleri ileri götürmeyebilir bağlantısan dolayı hemen hangi tekerde sorun varsa yüksek olan değeri düşük, düşük olan değeri yüksek yapınız)  Motorun ucuna bağladığımız uçların ikisine aynı anda enerji veremeyiz yoksa hareketsiz kalır. O yüzden uçların birine enerji verirken diğerine vermeyeceğiz. İleri gitme işlemini yaptıktan sonra eğer gelen veri B ise yani geri gitme tuşuna basıldı ise ileri gitme kodlarını ters yapacağız yüksekleri düşük düşükleri yüksek yaparsan tekerler geriye doğru dönmüş olur. Sola dönmek için sol tekeri geri döndürüp sağ tekeri ileri döndüreceğiz. Sağa dönmek içinde sağ tekeri geri sol tekeri ileri döndüreceğiz. Böylece dönme işlemlerini bu şekilde yapmış olacağız. (eğer sola dönerken sol tekeri durdurup sağ tekeri ileri döndürseydik. Araba olduğu sabit yerde sola dönecek. Bizim yaptığımız şekilde hareket halinde dönüp yoluna devam edebilir) Karakter veriler '' içerisinde yazılır. Arabayı durdurmak için motorun bağlı olduğu tüm pinleri düşük yapmamız yeterli

 Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.
Not: Telefonuma Android Bluetooth RC Controller programını indirerek aracımı kullandım



Bluetooth Kontrollü Araç Kodları için TIKLAYINIZ



Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ