KAZANIMLAR
5.5.1.12. Algoritma kavramını açıklar.
5.5.1.13. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Algoritmik Düşünme, Sıralama, Mantıksal Sorgulama
ANAHTAR KELİMELER
Sıralama, Algoritma
MATERYALLER
5.2.6.B1 - Karışıklık Oyun Kartları
HAZIRLIK
Oyun öncesi her aktivite için 5’erli setler hâlinde bulunan adımları keserek hazırlayınız. Bunları kartlara yapıştıracağınız gibi çekilmek üzere ufak notlar olarak da katlayabilirsiniz. Önemli olan her aktivite için 5 adımın ayrı ayrı ve görünmeyecek şekilde olması ve çocukların karışık sırayla bu adımları seçebilmesine imkân vermek.
UYGULAMA
1. Öğrencileri 5’erli gruplara ayırın.
2. Her grup sırayla ortaya çıkar, diğer gruplar izler. İlk grup için öğretmen 5 karttan oluşan bir seti
kapalı şekilde elinde tutar, grup öğelerinden ilki bir kart çeker ve kartta yazanı canlandırır ya da
okur.
3. İzleyiciler okunan karttan bu adımın hangi duruma / aktiviteye ait olduğunu bilmeye çalışır.
Sadece bir tahmin hakkı vardır, bu durumda öğretmen izleyicilerden birine söz vererek
tahminini alır, tahmin doğru değilse 2. kart ile devam edilir.
4. Grupta bulunan ikinci öğrenci bir kart çeker. Eğer izleyici grup aktiviteyi tahmin ederse diğer
öğrenciler de kartları çeker ve açık olarak önlerinde tutarlar. Yoksa yeniden bir kart seçilerek
devam edilir.
5. Durum / Aktivite tahmin edildiğinde izleyiciler kartları elinde tutan öğrencileri doğru sıraya
sokmaya çalışır.
Örnek:
Kartların bu sırayla çekildiğini varsayalım:
Kart 1 : Dikkatlice katlayın (2)
Kart 2 : Pulu yapıştırın (4)
Kart 3 : Özenle yazın (1)
Kart 4 : Zarfa yerleştirin ve kapatın (3)
Kart 5 : Postalayın (5)
AKTİVİTE : Mektup Göndermek
ÖĞRETMENE NOTLAR
İlk başta aktivitenin / durumun ne olduğunu ya da sırasını bilemediğimizde kafa karıştırıcı ancak her bir adımı öğrendikten ve adımları sıraladıktan sonra durumu anlamak kolaylaşıyor. Aşağıda aktivitelerin doğru sırasını bulabilirsiniz. Kartları kesip hazırlarken karıştırarak sunmalısınız. Adımlar özellikle biraz muğlak böylece öğrenci burada yazılanı okusa dahi tek bir adımda sorulan aktivitenin ne olduğunu anlamak genellikle mümkün olmayacak. Çocuklar yazılanları yalnızca okumak yerine canlandırmaya çalıştığında etkinlik daha bile keyifli olur. Bu oyunla çocuklara herhangi bir yönerge verirken adımların sırasının (işlem basamaklarının) önemini, ve bir adımı ne kadar detaylı tanımlarsak o kadar doğru yönlendirme yapabileceğimizi hatırlatın.
AKTİVİTE : BALONCUK YAPMAK
1. Kapağı aç
2. Kapağın içindeki çubuğu şişeye daldır
3. Çubuğu dikkatle tut
4. Çubuğun üzerindeki çembere hafifçe üfle
AKTİVİTE : BULAŞIK YIKAMAK
1. Artıkları sıyır
2. Sudan geçir
3. Sabunla
4. Durula
5. Kurut
AKTİVİTE : EKMEK ALMAK
1. Sokağa çık
2. Dükkana gir
3. Kasaya götür
4. Parayı öde
5. Eve dön ve sofraya koy.
AKTİVİTE : MAKARNA YAPMAK
1. Suyu kaynat
2. Paketi aç
3. Suyun içine at
4. 15 dk bekle
5. Süzgece dök
5.2.6 B KARIŞIKLIK OYUN KARTLARINI İNDİR
Yorumlar
Yorum Gönder