SÜRE: 20 DK.
KAZANIMLAR
6.5.1.9. Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.
ANAHTAR KELİMELER
Benzer Durumlar, Problem, Genelleme
MATERYALLER
6.2.7.C1 - Şimdi Biraz Matematik Çalışma Kâğıdı
HAZIRLIK
Öğrencileri ikili gruplara ayırdıktan sonra çalışma kâğıdını her gruba bir tane olacak şekilde dağıtınız.
UYGULAMA
Genelleme: Bir probleme ait çözümü benzer özelliklere sahip farklı problemlerin çözümünde
kullanılabilecek ortak bir yöntem bulmak.
Çalışma kâğıdını gruplara dağıtınız ve şu açıklamayı yapınız;
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki zorlu matematik problemleri ile uğraşmayacağız. Çözümleri, verilen problemlere benzer, en özgün problemi üretmeye çalışacağız. Şimdi grup arkadaşlarınızla birlikte size dağıttığım çalışma kâğıtlarını inceleyin. Kâğıtta gördüğünüz gibi, A sütununda yer alan problemlerin çözümü C sütununda verilmiştir.
Problemlerin sadece kelimelerini değiştirerek de yeni problemler üretmeniz mümkün. Ancak en eğlenceli, en ilginç ve en komik problemleri üretmek temel hedefimiz. Şimdi grup arkadaşınızla birlikte verilen örneği inceleyerek, B sütununa aynı çözüm yöntemi ile çözülebilecek problemler yazmaya başlayabilirsiniz. Bunun için süreniz 10 dakika. Etkinliğimizin son 10 dakikasında isteyen arkadaşlarımız yazdıkları problemleri paylaşacaklar. Bakalım en çok alkışı kim alacak.
Daha sonra öğrencilere problemleri üretmeleri için zaman verin ve dersin son 10 dakikasında paylaşım yapmalarını sağlayın. Komik ve özgün paylaşımları sınıf içerisinde alkışlatarak öğrencilere dönüt verebilirsiniz.
Konuyla ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
6.2.7 C ŞİMDİ BİRAZ MATEMATİK ÇALIŞMA KAĞIDI İNDİR
6.2.7 C ŞİMDİ BİRAZ MATEMATİK ÇALIŞMA KAĞIDI İNDİR
Yorumlar
Yorum Gönder