Ana içeriğe atla

6.2.7 A SORUNLAR ve ÇÖZÜMLER

6.2.7 A SORUNLAR ve ÇÖZÜMLER


SÜRE: 20 DK.

KAZANIMLAR
6.5.1.9. Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.

ANAHTAR KELİMELER
Grup Çalışması, Algoritma, Problem Çözme, Genelleme

UYGULAMA
Öğrencilere şu açıklamayı yapınız:
Günlük yaşantımızda çeşitli problemlerle karşılaşırız. Bu problemlerin bazılarını yakından incelediğimizde aslında çözüm yollarının çok da zor olmadığını görürüz. Dahası bu basit problemler için bulduğumuz çözümleri benzer özellikler taşıyan ve daha karmaşık gözüken problemler için de kullanabiliriz. Şimdi sizinle bu şekilde bir çalışma yapacağız.

Çalışma kâğıtlarını gruplara dağıtınız. Öğrencilerden kağıtlarda yazılı olan senaryoları okumaları isteyiniz.

Kantin Sırası Senaryosu:
Okulumuzda bulunan dilek ve şikâyet kutusuna atılan mektuplar incelenmiş ve kantinin teneffüslerde çok kalabalık olması ile ilgili şikayetlerin arttığı gözlenmiştir.
Kantindeki yoğunluğun sebepleri incelendiğinde şu sonuçlara varılmıştır;

1-Kantin teneffüslerde tüm öğrenciler tarafından aynı anda kullanılmaktadır.
2-Kantinde üç görevli ve bir ödeme noktası vardır.
3-En büyük zaman kaybı para ödemesi ve para üstü alınması sırasında yaşanmaktadır.
Sizlerden kantindeki yoğunluğun azaltılması ile ilgili çözüm önerileri istenmektedir. Lütfen bulduğunuz çözümleri yazınız.

Senaryo okunduktan sonra öğrencilere sorunla ilgili akıllarına gelen çözümleri yazmaları için süre
veriniz. Ardından gruplardan alınan çözüm önerilerinden uygun bulunanları tahtaya yazınız.
Bu çalışma sırasında aşağıdakilere benzer önerilerin gelmesi beklenmektedir;

• Kantindeki görevli ve kasa sayısı arttırılmalı.
• Tüm sınıfların kantini aynı anda kullanmaması için her bir sınıfın kantini kullanacağı teneffüsler
belirlenmeli (1.sınıflar-1. teneffüs, 2. ve 3. sınıflar-2. teneffüs gibi).
• Belirli katlarda, kantinde çok satılan ürünlerin yer aldığı bozuk para ile çalışan yiyecek otomatları
konulmalı.
• Ödeme işleminin uzun sürmesi nedeniyle oluşan yoğunluğu azaltmak için farklı bir yol bulunmalı
(deftere kaydetme, önceden ödenen paradan düşme vb.)
Etkinlik sonunda ulaşılan çözümlerin güncel ve daha geniş ölçekli bir probleme (mesela trafik sıkışıklığı)
uygulanmasını düşünebilirsiniz. Burada öğrencilerden beklenen kantindeki yoğunluk ile trafikteki
yoğunluğun benzer nedenlerden kaynaklandığını kavrayarak çözüm yollarının da benzer olabileceği
sonucuna ulaşmalarıdır.

Örnek;
• Kantindeki görevli ve kasa sayısı arttırılmalı çözümü, trafik problemine toplu taşıma araçlarının sayısı ve güzergahları arttırılmalı.
• Tüm sınıfların kantini aynı anda kullanmaması için her bir sınıfın kantini kullanacağı teneffüsler
belirlenmeli çözümü, işten çıkan tüm çalışanların aynı anda ulaşım araçlarını kullanmaması için iş
çıkış saatleri düzenlenebilir.
• Ödeme işleminin uzun sürmesi nedeniyle oluşan yoğunluğu azaltmak için farklı bir yol bulunmalı
çözümü, toplu taşıma araçlarında elektronik ödeme sistemlerine geçilmeli şeklinde uyarlanabilir.

Benzer Konular:

6.2.7 Benzer Sorun Benzer Çözüm Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

NTC Sensörü ile Sıcaklık Ölçümü Yangın Alarmı- Mblock İle Arduino

NTC ısıya duyarlı bir sensördür.  Bu uygulamamızda NTC Sensörü ile Sıcaklık ölçümü yapıp ve Buzzer Kullanarak bir yangın alarmı uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Buzzer 4-1 adet NTC Sensörü 5-Jumper Kablolar 6-1 adet Led Malzemelerine ihtiyacımız var. Breadboard'muza eklediğimiz Buzzer'ın uzun bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 11  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Buzzer'ın kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. NTC Sensörü 2 adet bacak var. Bacakları eşit boydadır. Bacakların birine direnç bağlıyoruz. Direncin ucunu 5 Volta bağlıyoruz. Direnç bağladığımız bacaktan yine kablo ile Analog pinlerin birisine bağlıyoruz. A0 olarak bağlantısını kurdum. NTC'nin diğer bacağını ise GND(negatif) uca bağlıyoruz. Led'in ise uzun bacağına direnç bağlıyoruz. Bu uçtan ise 8 nolu dijital pine kablo ile bağladım. Kısa bacağını ise GND...

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afişi Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Yazılar: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)